Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie typy i rodzaje zajęć można będzie realizować w zamian godzin karcianych w ramach 40 godzinnego tygodnia pracy nauczyciela? Jakie są podstawy prawne by tego typu zajęcia przydzielać? Czy zajęcia świetlicowe też można organizować?
Praca szkoły, realizującej zadania ustawowe, powinna odpowiadać na potrzeby uczniów. Oznacza to, że znając specyfikę szkoły, zapisy statutowe, dyrektor we współpracy z radą pedagogiczną, radą rodziców oraz samorządem uczniowskim może ustalić główne kierunki pracy (koncepcja pracy szkoły, program wychowawczy, profilaktyki). Ponadto, w ramach ewaluacji (np. wewnętrznej) oraz sprawowanego nadzoru pedagogicznego pojawiają się rekomendacje do pracy. Dyrektor przystępując do konkursu (na dyrektora) przedstawia swoją koncepcję, którą powinien realizować. Wszystkie te elementy powinny być brane pod uwagę przy planowaniu pracy, o której mowa w pytaniu.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (ze zm.), w szczególności art.6, 42; 2. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 39, 41, 54; 3. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 12.08. 2015 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego, w szczególności § 24, 25.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W oddziale przedszkolnym w SP jest 24 przedszkolaków w wieku 3, 4, 5 lat. W grupie jest również niepełnosprawna dziewczynka, dla której jest zatrudniona pomoc. Czy powinna być również zatrudniona pomoc do pozostałych dzieci? Proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rada Pedagogiczna pozytywnie zaopiniowała projekt arkusza organizacyjnego. Proszę o podania podstawy prawnej, ponieważ musi być przyjęte w formie uchwały.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Po reformie, do którego roku życia, wychowankowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami, będą mogli korzystać z zajęć edukacyjno-terapeutycznych? Obecnie jest : gimnazjum do 21 r.ż. Do którego roku życia (po reformie) będą uczęszczać dzieci do szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dowiedziałam się, że od 1 lutego 2017 roku niepubliczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne nie mogą wydawać opinii w sprawie wczesnego wspomagania dziecka. Wiem, że nie dotyczy to spraw już prowadzonych, które mogą dokończyć, zachowują też ważność opinie wydane wcześniej. Prosiłabym o podanie konkretnej wykładni prawa (ustawa, rozporządzenie - paragraf, punkt...).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń uzyskał ocenę niedostateczną z przedmiotu na koniec roku. W podaniu napisał, że chce zdawać egzamin poprawkowy na ocenę dopuszczającą, wymagania dostał na ocenę dopuszczającą. Ile procentowo musi uzyskać punktowo, żeby zaliczyć egzamin. A jeśli uczeń nie poda oceny w podaniu, to czy jeśli napisze egzamin na ocenę bardzo dobrą, to czy na świadectwie ma mieć ocenę bardzo dobrą.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe