Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Jeżeli do dnia 30 listopada 2017 r. nie został znowelizowany dotychczasowy statut przedszkola, a zawierał regulacje sprzeczne z ustawą PO i wydanymi na jej podstawie...

PORADA PRAWNA

01 lutego 2018 Prawo oświatowe

Jakie zmiany powinnam zawrzeć w Statucie przedszkola zgodnie z art. 322 ust.1 z 14 grudnia 2016?

Jeżeli do dnia 30 listopada 2017 r. nie został znowelizowany dotychczasowy statut przedszkola, a zawierał regulacje sprzeczne z ustawą PO i wydanymi na jej podstawie przepisami wykonawczymi, statut ten stracił moc i konieczne jest nadanie przedszkolu nowego statutu, ponieważ od dnia 1 grudnia 2017 r. przedszkole działa bez statutu (art. 322 ust. 1 PWuPO). Jeśli natomiast statut przed reformą oświaty nie zawierał (i w konsekwencji nadal nie zawiera) postanowień sprzecznych z nowymi regulacjami, nie ma potrzeby jego nowelizacji. W szczególności konieczne jest zwrócenie uwagi, aby statut regulował wszystkie zagadnienia wymienione w art. 102 ust. 1 PO, a w szczególności:

1) cele i zadania przedszkola – w tym w zakresie: udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, organizowania opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi, umożliwiania dzieciom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej, z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa oraz zasad promocji i ochrony zdrowia;

2) sposób realizacji zadań przedszkola – powinien wymieniać wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka oraz rodziny w wychowaniu dziecka i przygotowaniu go do nauki w szkole (z uwzględnieniem rodzaju niepełnosprawności dziecka), w tym z jakich pomieszczeń i obiektów będą korzystać dzieci w zakresie realizacji zadań statutowych (art. 108 PO);

3) sposób sprawowania opieki nad dziećmi – w czasie zajęć w przedszkolu i poza nim;

4) przyprowadzanie i odbieranie dzieci z przedszkola – w sposób gwarantujący dzieciom bezpieczeństwo;

5) współdziałanie z rodzicami – należy uregulować sposób i częstotliwość wszystkich kontaktów, nie tylko zaplanowanych spotkań;

6) organy przedszkola – należy uzupełnić kompetencje dyrektora w zakresie współpracy z osobami sprawującymi profilaktyczną opiekę zdrowotną nad dziećmi (art. 68 ust. 1 pkt 11 PO), określić tryb wyboru członków rady przedszkola (art. 81 ust. 6 PO), określić sposób rozwiązywania sporów między organami;

7) organizacja przedszkola – należy wprowadzić zapisy dotyczące organizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz zajęć rewalidacyjno-wychowawczych (o ile przedszkole je realizuje) oraz organizacji kształcenia specjalnego w sposób zgodny z nowymi przepisami wykonawczymi do ustawy PO;

8) czas pracy przedszkola – można zawrzeć postanowienia o trybie ustalania przerw w działalności przedszkola przez organ prowadzący (na wspólny wniosek dyrektora i rady przedszkola, a w razie jej braku - przez dyrektora i radę rodziców);

9) zakres obowiązków nauczycieli i innych pracowników – powinien regulować zagadnienia wymienione w art. 102 ust. 1 pkt 12 PO. 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Podstawa prawna

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT