Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem organem prowadzącym i dyrektorem niepublicznego przedszkola. Chcę zatrudnić do pomocy np. dyrektora ds. administracji. Czy osoba na tym stanowisku musi mieć limit wynagrodzenia tak jak zwykły dyrektor? Czy zatrudniając tę osobę, ja jako dyrektor dalej mam prawo do wynagrodzenia z dotacji „rocznego limitu” dyrektora?
Zakładając, że pytanie dotyczy finansowania wynagrodzenia pierwszego i drugiego dyrektora z dotacji samorządowej, ustawowy roczny limit (dwunastokrotność 150% średniego wynagrodzenia nauczyciela dyplomowanego) dotyczy każdej osoby zatrudnionej przez cały rok kalendarzowy na pełen etat, która bezpośrednio na rzecz uczniów wykonuje zadania dydaktyczne, opiekuńcze i wychowawcze przedszkola niepublicznego, zgodnie z art. 35 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. z 2020 r., poz. 2029). To, czy obydwaj dyrektorzy mogą pobierać wynagrodzenie z dotacji, jest uzależnione od zakresu ich obowiązków, określonego głównie w statucie przedszkola, a więc od tego, czy na obydwu stanowiskach są realizowane w pełnym wymiarze ww. zadania podlegające dotowaniu oraz czy w razie kontroli wydatkowania dotacji organ prowadzący będzie w stanie to wykazać.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od nowego roku szkolnego do przedszkola ogólnodostępnego będzie uczęszczało dziecko z Zespołem Downa (ma orzeczenie i opinię), jednocześnie jedna z nauczycielek ukończyła studia mgr Pedagogika specjalna Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami. Czy może ona pracować w tej grupie jako nauczyciel specjalista dla tego dziecka?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może odmówić przyjęcia wychowawstwa?
- Pracuję w małej szkole. W klasach jest mało dzieci. Pytanie dotyczy wynagrodzenia za zastępstwa doraźne. Czy nauczyciel, który zastępuje nieobecnego kolegę powinien dostać dodatkowe wynagrodzenie jeśli w danej chwili doraźnie połączy swoją klasę z klasą nieobecnego nauczyciela i poprowadzi jedną lekcję z dwiema klasami? Po połączeniu klas nie będzie czasem 25 uczniów.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z prośbą o udzielenie odpowiedzi na pytanie.Nauczyciel muzyki od września 2018 r. przeszedł w stan nieczynny do lutego 2019 r. z powodu braku etatu po wygaszanym gimnazjum.W roku szkolnym 2016/17 nauczyciel miał następujące pensum: 10/18 w gimnazjum i 3/18 w szkole podstawowej. Czy taka osoba może być zatrudniona w innej szkole na 5/18 pozostając w stanie nieczynnym. Czy mogę powołać się na art. 20 pkt. 8 Karty Nauczyciela. Dyrektor szkoły w której pracował nauczyciel poinformował ,że w stosunku do nauczycieli wygaszanego gimnazjum stosuje się inne przepisy.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- 1.Osoba, która pracuje na stanowisku pomocy kuchennej (czas nieokreślony) czasowo - do 30.06.2020 r. została przesunięta na stanowisko intendenta. Czy od 1 lipca możemy zatrudnić tę osobę, za jej zgodą, na stanowisku 1/2 etatu pomocy kuchennej i 1/2 etatu intendenta? Czy w opisanym wyżej przypadku osoba może być zatrudniona na jedną umowę z dwoma zakresami czynności ściśle określonymi godzinami pracy na każdym stanowisku?
2. Osoby zatrudnione na stanowisku pomocy kuchennej pracują w pięciodniowym tygodniu pracy i osiem godzin dziennie. Czy możemy zmienić godziny pracy w ten sposób aby dwie Panie na stanowisku pomocy kuchennej pracowały naprzemiennie w systemie:
a) 4x10 godz.
b) 4x9 i 1x4 godz.?
Co z Regulaminem Pracy, Informacją o warunkach zatrudnienia, umową o pracę?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe