Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jeżeli dyrektor szkoły zwolnił ucznia z nauki drugiego języka obcego do końca etapu edukacyjnego, to czy po wejściu w życie rozporządzenia MEN z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania, powinien przywrócić obowiązek nauki uczniowi, który nie spełnia warunków określonych w tym rozporządzeniu, w paragrafie 6.1.?
Przepis § 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2019 r., poz. 373) ma identyczne brzmienie, co wcześniej obowiązujący § 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1534). Z treści pytania nie można wywnioskować, kiedy i na podstawie jakiej regulacji dyrektor zwolnił ucznia z nauki drugiego języka obcego, ponieważ wraz z wejściem w życie aktualnych przepisów wykonawczych nie zmieniły się przesłanki zwolnienia ucznia z nauki języka wynikające z poprzednich regulacji; nie wiadomo więc, czy uczeń powinien uczęszczać na zajęcia z drugiego języka.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak ma wyglądać nadzór pedagogiczny w czasie pandemii? Jak ma wyglądać sprawozdanie z nadzory pedagogicznego z tego okresu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w myśl rozp. MEN z dnia 3 lutego 2021 zmieniającego rozp. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w zw. z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, dyrektorowi aktualnie sprawującemu funkcję do 31.08.2021 można powierzyć stanowisko dyrektora bez aktualnej oceny pracy (obecna ocena traci ważność 31.05.2021 r.)?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może ocenić ucznia oceną niedostateczną za brak pracy domowej ?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Podczas wizytacji kanonicznej parafii dyrektor szkoły uczestniczył, obok księdza wizytatora, w obserwacji lekcji religii prowadzonej przez księdza katechetę. Obecnie katecheta zwrócił się do dyrektora z prośbą o wydanie pisemnej opinii na temat przeprowadzonej przez niego lekcji. Po raz pierwszy spotykam się z taką sytuacją. Czy mogę wydać taką opinię? Jeśli tak, to na jakich zasadach? Czy może to być kopia arkusza obserwacji lekcji? Bardzo dziękuję za pomoc.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wskazanie jaką dokumentację powinien prowadzić nauczyciel współorganizujący nauczanie ucznia niepełnosprawnego (posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na Zespół Aspergera). Nauczyciel jest zatrudniony w szkole ogólnodostępnej.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe