Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jeżeli uczeń z orzeczeniem o kształceniu specjalnym ma 2 godziny rewalidacyjne oraz zalecenie zajęć logopedycznych czy w ramach tych zajęć można realizować 1 godz rewalidacji i 1 godz zajęć logopedycznych?
Dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego organizuje się zajęcia rewalidacyjne, dostosowane do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci, które zostały wskazane w orzeczeniu poradni psychologiczno-pedagogicznej. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 204), uczniowie niepełnosprawni zapisani do klasy ogólnodostępnej lub integracyjnej powinni mieć 2 godziny obowiązkowych zajęć rewalidacyjnych tygodniowo, a w oddziałach specjalnych 1150 godzin rewalidacyjnych na cały etap edukacyjny (średnio10 godzinom zajęć). Zajęcia logopedyczne mogą być realizowane z uczniem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, zarówno w ramach godzin z pomocy psychologiczno-pedagogicznej jak i zajęć rewalidacyjnych, jeżeli takie wskazania wynikają z zapisów orzeczenia. Uczeń z orzeczeniem o kształceniu specjalnym, który ma 2 godziny rewalidacyjne oraz zalecenie zajęć logopedycznych, może realizować 1 godzinę rewalidacji i 1 godzinę zajęć logopedycznych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Rodzic ucznia niepełnoletniego złożył podanie do dyrektora szkoły o przyjęcie dziecka do trzeciej klasy szkoły publicznej w zawodzie technik informatyk. Obecnie dziecko uczęszcza do innej szkoły publicznej do trzeciej klasy w zawodzie technik informatyk (ten sam zawód). Czy na mocy Prawa oświatowego i rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków przechodzenia ucznia ze szkoły publicznej, publicznej szkoły artystycznej, szkoły niepublicznej lub niepublicznej szkoły artystycznej o uprawnieniach publicznej szkoły artystycznej, do szkoły publicznej innego typu albo szkoły publicznej tego samego typu można przenieść/przyjąć ucznia? Nadmienię, iż nazwy przedmiotów w kształceniu zawodowym różnią się, a oceny z klasyfikacji śródrocznej są pozytywne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor szkoły podstawowej połączył dziewczęta z klasy IV i klasy V w jedną grupę ćwiczebną na lekcjach wychowania fizycznego. Czy połączoną grupę dziewcząt klas IV i V można uznać za klasę łączoną? Czy w takiej sytuacji nauczyciel powinien otrzymać dodatek za trudne warunki pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń uczęszczający do szkoły muzycznej jest zwolniony z muzyki w szkole podstawowej? Jeśli, tak proszę podać podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor Liceum Ogólnokształcącego ( dla młodzieży) może przyjąć do szkoły ucznia, który uzyskał promocję do klasy trzeciej w czteroletnim technikum. Jeżeli tak to do której klasy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o radę w kwestii realizacji w bieżącym roku szkolnym godzin wynikających z art. 42 KN. Jestem dyrektorem szkoły. W październiku poprosiłam nauczycieli o wypełnienie zestawienia tabelarycznego prezentującego tygodniowo czas poświęcony na realizacje zadań zawodowych. Chciałam mieć orientację, czy ktoś nie jest zbytnio obciążony praca, czy komuś można zlecić dodatkowe zadania. Sprawa została zgłoszona do Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ ,,Solidarność", która skierowała to do KO. Teraz ja muszę wyjaśnić sytuację. W jaki sposób dyrektor może/ musi nadzorować realizację art. 42 KN? Czy moje działanie naruszyło prawo oświatowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe