Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Języki obce w LO ciąg dalszy. Z Pani odpowiedzi wywnioskowałam, że uczeń który ukończył gimnazjum na poziomie III1 musi kontynuować naukę na poziomie IV 1. W przypadku kiedy diagnoza wykazała niski poziom umiejętności realizuje język obcy na poziomie podstawowym (dotyczy to wymagań, liczby godzin oraz zapisu w dokumentacji przebiegu nauczania). Czy dobrze zrozumiałam?
Tak, ale przyjęte sposoby postępowania (np. procedury) powinny być regulowane zapisami w statucie. Nie wszystkie problemy szkolne znajdują rozwiązanie w prawie oświatowym, dlatego szczegóły rozwiązań szkoła powinna odpowiednio sformalizować.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W ramach kontroli dokonałam sprawdzenia planów pracy nauczycieli na nowy rok szkolny. Nauczyciel przygotowania do życia w rodzinie opracował plan na 19 godzin, który wg.mnie niewłaściwie interpretuje rozporządzenie MEN z dnia 10 sierpnia 2009 r. Uznałam, że na przedmiot ten z godzin do dyspozycji dyrektora przeznaczyć należy w klasach piątych i szóstych po 14 godzin, w tym 5 dla chłopców i 5 dla dziewcząt. Czyli cały oddział klasowy ma wspólnie 4 godziny.Czy jet to właściwa interpretacja?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w Ośrodkach Rewalidacyjno-Wychowawczych, w których uczniowie realizują obowiązek szkolny ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym z niepełnosprawnościami sprzężonymi mogą realizować zajęcia wychowania fizycznego prowadzone przez oligofrenopedagoga- wychowawcę w danej grupie. Tak samo jak się to ma do pozostałych przedmiotów obowiązujących uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym to jest: muzyka, plastyka, technika, funkcjonowanie w środowisku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy organ prowadzący tj.gmina może zlecić świadczenie pracy przez nauczycieli publicznej szkoły podstawowej w okresie zimowej przerwy świątecznej /np. wigilii/ ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy logopeda i psycholog w ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym prowadzący zajęcia specjalistyczne muszą mieć skończoną oligofrenopedagogike?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który zdał pozytywnie egzamin na stopień awansu nauczyciela mianowanego składa ślubowanie, jeżeli nie będzie zatrudniony na podstawie mianowania, tylko umowy o pracę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe