Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Kiedy kończy się I semestr nauki w szkole podstawowej (i do kiedy należy dokonać wszelkich podsumowań), jeśli ferie zimowe przypadają od połowy do końca lutego?
Odpowiedź na pytanie znajduje się statucie szkoły, bowiem klasyfikację śródroczną przeprowadza się co najmniej raz w ciągu roku szkolnego, w terminie określonym w statucie szkoły. W szkole podstawowej rok szkolny nie dzieli się na semestry. Semestry dotyczą szkół da dorosłych. Uczeń podlega klasyfikacji: 1) śródrocznej i rocznej, a w szkole policealnej – semestralnej; 2) końcowej. Klasyfikacja śródroczna polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych i zachowania ucznia oraz ustaleniu śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z tych zajęć i śródrocznej oceny klasyfikacyjnej. Najczęściej szkoły dostosowują terminy do rozpoczynających się ferii zimowych, ale przepisy dopuszczają inne rozwiązania ustalone różnie przez szkoły. Dyrektor szkoły, w terminie do dnia 31 sierpnia, przedstawia na zebraniu rady pedagogicznej, a w przypadku szkoły, w której nie tworzy się rady pedagogicznej – na zebraniu z udziałem nauczycieli i osób niebędących nauczycielami, które realizują zadania statutowe szkoły wyniki i wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego. Dyrektor szkoły przedstawia radzie pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności szkoły.Oznacza to, że sprawozdania niezbędne do zgromadzenia informacji o pracy szkoły powinny być przedstawione 2 razy w roku szkolnym.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, w szczególności art. 44f. 1, 40. 7; 2. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 12.08. 2015 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego, w szczególności § 26.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jakim zakresie, w świetle rozporządzenia MEN z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli, obowiązują procedury sporządzania arkusza organizacyjnego w niepublicznej branżowej szkole I stopnia z uprawnieniami szkoły publicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam.
Jestem dyrektorem Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych, w skład którego wchodzą różne typy szkół: Liceum ogólnokształcące, technikum, zasadnicza szkoła zawodowa (to szkoły młodzieżowe dzienne) oraz szkołę policealną, liceum uzupełniające i liceum ogólnokształcące (szkoły zaoczne, dla dorosłych). Proszę o wyjaśnienie w sprawie statutu/-ów. Ile statutów w tej placówce powinno być? Czy wystarczy jeden statut dla całego Zespołu? Czy mają być oddzielne statuty dla szkoły dziennej i zaocznej? Czy może oddzielne dla każdego typu szkoły? Spotkałam się z różnymi informacjami na ten temat, mam sporo wątpliwości, dlatego proszę o Państwa stanowisko w tej sprawie oraz o podanie podstawy prawnej. Z góry dziękuję za pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor zatrudniony w przedszkolu niepublicznym będący jednocześnie organem prowadzącym może zatrudnić dodatkowo dwóch zastępców (jednego pedagogicznego oraz drugiego zarządzającego)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na liście obecności nauczycieli jest 21 osób, jedna przebywająca na urlopie dla poratowania zdrowia i druga na urlopie bezpłatnym. Jak obliczyć kworum potrzebne do podejmowania prawomocnych decyzji? Czy zgodnie z listą obecności- od liczby 21, czy nie brać tych dwóch osób pod uwagę i liczyć kworum od 19 osób? Jaka jest wymagana liczba nauczycieli do podejmowania prawomocnych decyzji w przypadku 21 obecnych i 19 obecnych nauczycieli?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Stowarzyszenie prowadzi publiczną szkołę podstawową i punkt przedszkolny. 1 września gmina utworzyła przedszkole publiczne, stowarzyszenie zaprzestało prowadzenia punktu przedszkolnego i przejęło od gminy prowadzenie przedszkola publicznego . Czy zarząd stowarzyszenia może powierzyć stanowisko dyrektora przedszkola dyrektorowi szkoły prowadzonej przez stowarzyszenie (nie jest to zespół), czy stowarzyszenie powinno nadać przedszkolu statut (w chwili utworzenia przedszkolu statut nadała gmina)? Czy w przedszkolu powinna funkcjonować odrębna rada pedagogiczna i ma obowiązek posiadania regulaminu, księgi protokołów? Czy nauczyciele szkoły podstawowej prowadzonej przez stowarzyszenie mogą być opiekunami stażu nauczycieli pracujących w owym przedszkolu? Jeszcze raz przypomnę obydwie jednostki nie tworzą zespołu, ale są prowadzone przez ten sam organ - stowarzyszenie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe