Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Klasy ponadgimnazjalne (czyli obecne 1,2,3) 1.Czy istnieje możliwość połączenia w jednej grupie uczniów z różnych klas (np. 2 i 3 lub 1 i 2) w ramach zajęć z wychowania fizycznego? 2. Czy w ramach zajęć z wychowania fizycznego mogą odbywać się wyłącznie zajęcia z jogi? 3. Czy wszystkie godziny zajęć z wychowania fizycznego tj. 3 tygodniowo mogą odbywać się jednego dnia? Klasa po szkole podstawowej: 1 Czy uczniowie mogą odbywać zajęcia w grupie z np. klasa 2 na podbudowie gimnazjum? 2. Czy uczniowie klasy pierwszej po szkole podstawowej muszą mieć zajęcia osobno (w szkole jest jedna klasa pierwsza po szkole podstawowej)? 2. Czy w ramach zajęć z wychowania fizycznego mogą odbywać się wyłącznie zajęcia z jogi? 3. Czy wszystkie godziny zajęć z wychowania fizycznego tj3 tygodniowo mogą odbywać się jednego dnia?
Na podstawie § 7 ust. 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2019 r., poz. 639) w zw. z art. 14 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. podział na grupy jest obowiązkowy na obowiązkowych zajęciach wychowania fizycznego; zajęcia mogą być prowadzone w grupie oddziałowej, międzyoddziałowej lub międzyklasowej co oznacza, że można połączyć w grupę różne roczniki klas po gimnazjum lub szkole podstawowej albo uczniów po szkole podstawowej z uczniami po gimnazjum. Natomiast w utworzonej grupie międzyklasowej lub międzyoddziałowej obowiązuje wymóg realizacji podstawy programowej obowiązującej wszystkich uczniów grupy, czyli w szczególności opracowania przez nauczyciela programu nauczania uwzględniającego różne podstawy programowe dla uczniów po gimnazjum oraz po szkole podstawowej. Uczniowie mogą realizować tylko zajęcia jogi na wszystkich godzinach obowiązkowych, jeżeli w ten sposób zostanie zrealizowana podstawa programowa z załącznika do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz.U. z 2012 r., poz. 977 ze zm.) lub z załącznika do rozporządzenia do Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 stycznia 2018 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego, technikum oraz branżowej szkoły II stopnia (Dz.U. z 2018 r., poz. 467).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Rodzice jednej z klas naszej szkoły zwrócili się do dyrektora z pisemną prośbą o odpowiedź dotyczącą wyciągniętych konsekwencji w stosunku do uczniów dezorganizujących pracę na lekcjach i przejawiających kontrowersyjne zachowania. W piśmie wyznaczyli dyrektorowi szkoły dwutygodniowy czas na udzielenie pisemnej odpowiedzi. Bardzo proszę o informację jaki w tej sytuacji termin na odpowiedź ma dyrektor. Proszę też o podanie podstawy prawnej.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinien postąpić dyrektor w sytuacji, jeśli nauczyciel zajęć rewalidacyjnych nie zrealizował w cyklu wymaganych 190 godzin zajęć z powodu nieobecności ucznia? A jak postąpić, gdy przyczyną niezrealizowanych godzin jest nieobecność nauczyciela w pracy? Czy dyrektor pwinien zapewnić realizację, zlecając nauczycielowi godziny ponadwymiarowe płatne?
- Proszę o informację dotyczącą realizacji pomocy psychologiczno- pedagogicznej w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz zasad funkcjonowania zespołu w tym zakresie.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Czy w oddziale klasy sportowej może zajęcia z wychowania fizycznego prowadzić dwóch nauczycieli czyli jeden 4 godziny (z podstawy) i 6 godzin szkoleniowych inny nauczyciel (instruktor np.Piłki nożnej)? Kto wtedy wystawia ocenę?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Niepromowanie ucznia klasy I do klasy II.
Uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na upośledzenie w stopniu lekkim. Powtarzał już oddział przedszkolny (w innej placówce), mimo tego, w opinii uczących go wówczas wychowawców, i tak nie uzyskał gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej. W r.sz. 2018/2019 uczęszczał do klasy I integracyjnej w naszej szkole, gdzie objęty został zindywidualizowaną ścieżką kształcenia ( 6 godz. zajęć indywidualnych), jak również pomocą psychologiczno – pedagogiczną (terapia SI, terapia logopedyczna, zajęcia korekcyjno – kompensacyjne, zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze). Niestety w opinii uczących go nauczycieli i specjalistów uczeń nie opanował wymagań edukacyjnych przewidzianych dla klasy pierwszej.
Rodzice chłopca na bieżąco w ostatnim roku szkolnym informowani byli o trudnościach edukacyjnych ich dziecka. Na miesiąc przez radą klasyfikacyjną otrzymali informację o zagrożeniu brakiem promocji do klasy II. W dniu 12 czerwca b.r. na wniosek wychowawcy, decyzją Rady Pedagogicznej, chłopiec nie otrzymał promocji. Przed podjęciem uchwały Rada Pedagogiczna została zapoznana z uzasadnieniem wniosku oraz opinią rodziców, którzy nie wyrazili zgody na pozostawienie dziecka w klasie I.
Po zakończeniu r. sz. do Dyrektora szkoły wpłynęło pismo rodziców, w którym składają oficjalne odwołanie od decyzji Rady Pedagogicznej, powołując się na art. 44o pkt 1-2 ustawy o systemie oświaty.
Należy w tym miejscu zaznaczyć, że stanowisko kuratorium oświaty przekazane w rozmowie tel. dyrektorowi szkoły jest jednoznaczne: uczeń na opanowanie treści wynikających z podstawy programowej ma 3 lata.
Pytanie brzmi: czy dyrektor może zmienić zdanie, podważyć uchwałę Rady? A rodzice – czy mogą odwołać się od przedmiotowej decyzji Rady? Jak w tej sytuacji my jako placówka powinniśmy postąpić i jakie mamy możliwości?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe