Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Kto może wystawić roczną ocenę uczniowi, jeśli nauczyciel danego przedmiotu obecnie przebywa na zwolnieniu chorobowym? Czy ten obowiązek może przejąć nauczyciel zastępujący nieobecnego nauczyciela?
Inny nauczyciel, któremu dyrektor szkoły powierzył prowadzenie danych zajęć edukacyjnych w zastępstwie za nieobecnego nauczyciela.
Ogólne zasady ustalania śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych
Takie rozwiązanie wynika z § 12 ust. 1 rozporządzenia w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych. Zgodnie z przepisami śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne obowiązkowe zajęcia edukacyjne, a śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania – wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia.
Opinia rady pedagogicznej
Zgodnie z art. 41 ust. 2 pkt 4 ustawy o systemie oświaty powierzenie nauczycielowi w zastępstwie zajęć i wynikający z tego faktu obowiązek ustalenia ocen końcowych powinien zostać zaopiniowany przez radę pedagogiczną.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Ponowne zatrudnienie pracownika. Pracownik, z którym stosunek pracy ustał w marcu 2018 r. zostanie ponownie zatrudniony w kwietniu 2019 r. Czy w tej sytuacji należy "przywrócić" i kontynuować prowadzenie jego teczki osobowej akt (mimo, iż w momencie zakończenia stosunku pracy z obowiązujących wówczas przepisów wynikał obowiązek archiwizowania akt przez okres 50 lat, a od 01.01.2019 okres ten wynosi 10 lat) i CAŁOŚĆ dokumentacji po ustaniu stosunku pracy i upływie 10 lat przekazać pracownikowi (jeśli zechce odebrać swoje dokumenty pracownicze i akta)? Czy w takim przypadku należy założyć nową teczkę?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Organ Prowadzący organizuje naradę szkoleniową, która rozpoczyna się w niedzielę i będę musiał wziąć w niej udział rozpoczynając właśnie od tego dnia. Czy istnieje jakikolwiek przepis, który reguluje ewentualne "oddanie" dnia wolnego w zamian za fakt, iż jestem delegowany w niedzielę?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy podpis nauczyciela pod pismem informującym o możliwości ograniczenia zatrudnienia w związku ze zmianami organizacyjnymi szkoły jest równocześnie jego zgodą na proponowane warunki? Nauczyciel otrzymał pismo priorytetem i je podpisał, gdyż był na urlopie zdrowotnym.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W połowie listopada br. zmuszony jestem zatrudnić nowego nauczyciela. Jest to nauczyciel mianowany z pełnymi kwalifikacjami. Aktualnie mam dla tej osoby etat ale już wiem, że z uwagi na organizację pracy szkoły, w przyszłym roku szkolnym dla tej osoby nie będzie etatu. Czy mając taką wiedzę muszę zatrudnić nauczyciela na podstawie mianowania, czy mogę zawrzeć umowę na czas nieokreślony?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy magister pedagogiki społeczno-opiekuńczej posiadający również kwalifikacje z zakresu filologii polskiej z oligofrenopedagogiką może prowadzić zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w ramach których należy stymulować rozwój emocjonalno-społeczny uczniów, uczyć rozpoznawania wyrażania i radzenia sobie z emocjami, współdziałania z rówieśnikami, a także usprawniać percepcję słuchową, wzrokową, usprawniać techniki czytania i pisania oraz rozwijać umiejętności grafomotoryczne?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe