Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam polonistkę, która dostarczyła mi świadectwo kursu kwalifikacyjnego " do prowadzenia zajęć dydaktycznych ze sztuki, plastyki i muzyki". W przydziale czynności na następny rok otrzymała m.in j.polski, muzykę, plastykę i zajęcia artystyczne, chór i zajęcia instrumentalne. Nauczycielka poinformowała mnie, że nie podejmuje się prowadzenia chóru i zajęć instrumentalnych, ponieważ na kursie nie uczono jej gry na instrumencie. Mam problem czy mogę jej powierzyć nauczanie muzyki, skoro jak sama twierdzi nie umie grać, a w podstawie programowej przedmiotu muzyka III etap edukacyjny w komentarzu jest zapis:" Podstawa programowa nakłada na nauczyciela obowiązek zrealizowania wszystkich zawartych w niej treści i wykształcenia zakładanych umiejętności ucznia" i " w nauczaniu przedmiotu szczególne znaczenie posiada aktywność muzyczna nauczyciela, który musi umieć grac i śpiewać, prowadzić zespół muzyczny, inspirować twórczą aktywność uczniów". Dylemat czy przydzielić muzykę czy też nie. Jeśli tak to jak się zabezpieczyć, żeby nauczycielka zrealizowała podstawę programowa z przedmiotu muzyka.
Treści nauczania - wymagania szczegółowe z przedmiotu muzyka dla III etapu edukacyjnego obejmują m.in. grę lub śpiew (forma aktywności muzycznej powinna być dostosowana do możliwości i zainteresowań ucznia i realizowana przede wszystkim w zespole) ze słuchu (powtarza wzór lub powtarza i odtwarza wzór z pamięci) oraz z nut piosenek młodzieżowych i turystycznych, pieśni historycznych, patriotycznych, ludowych oraz popularnych melodii i tematów z literatury muzycznej, akompaniamentów do piosenek, kanonów i prostych melodii dwugłosowych.
Zalecane warunki i sposób realizacji przdmiotu muzyka na III etapie edukacyjnym:
Nauczyciel w realizacji przedmiotu powinien dążyć do otwierania uczniów na świat muzyki, rozbudzać i wspierać ich muzyczne zainteresowania oraz wskazywać przyjemność, jaką daje czynne lub bierne obcowanie z muzyką.
Szkoła powinna stwarzać warunki do obcowania z "żywą" muzyką poprzez udział uczniów w koncertach i spektaklach muzycznych, organizowanych w szkole i poza szkołą, oraz do publicznej prezentacji umiejętności muzycznych uczniów.
Zalecane jest prowadzenie zajęć z muzyki w pracowni wyposażonej w:
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pełnię funkcję dyrektora zespołu szkół ( gimnazjum + szkoła podstawowa). Od 1 września 2017r. gimnazjum wejdzie w skład szkoły podstawowej. Moja kadencja dyrektora zespołu szkół wygasa 31 sierpnia 2017r. Organ prowadzący zamierza przedłużyć mi stanowisko dyrektora do sierpnia 2019r. (dwa lata). Czy w związku z powyższym powinnam wystąpić do kuratorium o ocenę pracy? Nadmieniam, że ostatnią ocenę pracy na stanowisku dyrektora miałam 31 maja 2011r. Jakie dokumenty w związku z powierzeniem stanowiska powinnam dostarczyć organowi prowadzącemu? Czy organ prowadzący musi zasięgać opinii kuratora w przypadku przedłużenia stanowiska dyrektora na dwa lata?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Ile wynosi tygodniowy wymiar godzin nauczyciela wychowania przedszkolnego: - pracującego z dziećmi 5-letnimi realizującymi roczne przygotowanie przedszkolne, a ile nauczyciela pracującego z dziećmi 5-6 letnimi jeżeli w grupie jest 8 dzieci 6-letnich i 17 5-letnich?
- Urlop wychowawczy. Placówka nieferyjna. Nauczycielka wychowania przedszkolnego (tzw. "zerówki") w szkole podstawowej, od 19.11.2019 wróci do pracy po urlopach związanych z rodzicielstwem i uzupełniających. Istnieje prawdopodobieństwo, że po powrocie, pod koniec listopada, będzie chciała złożyć wniosek o urlop wychowawczy od 2 stycznia. Czy w tej sytuacji dyrektor szkoły powinien udzielić jej urlopu wychowawczego tak jak pracownikom placówek feryjnych do końca zajęć dydaktycznych (i czy należy wówczas rozumieć przez to ogólny termin zakończenia zajęć dydaktycznych w szkole przypadający na końcówkę czerwca czy uwzględnić także okres dyżuru wakacyjnego) czy do 31 sierpnia 2020 r.?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel posiadający tytuł zawodowy licencjata uzyskany na kierunku filologia polska w specjalności nauczycielskiej z oligofrenopedagogiką i tytuł magistra filologi polskiej posiada odpowiednie kwalifikacje do pracy w charakterze nauczyciela wspomagającego w klasie integracyjnej? Jakie kwalifikacje są odpowiednie do tego typu pracy?
- Jak nalicza się dodatek za pracę w oddziałach dwujęzycznych? Jaki akt prawny to reguluje?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe