Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam przygotować wniosek o udzielenie dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe dla uczniów szkoły (w tym uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, słabowidzący, z autyzmem). W Rozporządzeniach MEN z dnia 20 marca 2018 r. są dwie poz. 611 i 615. Jest w nich mowa o art. 55 ust.5, w drugim o art. 113 ust.12. Są tam różne wysokości wskaźników. Które klasy mam obliczać wg art. 55, które wg 113?
Dotacja na rok 2019, o której mowa w art. 113 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, Dz.U. z 2017 r., poz. 2203 dotyczy klas II i III szkoły podstawowej w zakresie: podręczniki do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego, materiały edukacyjne do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego lub materiały ćwiczeniowe; klas V i VI szkół podstawowych w zakresie: podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe, klas III dotychczasowych gimnazjów w zakresie: podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe. Dotacja z art. 55 UoFZO na rok 2019 jest udzielana na uczniów klas I w zakresie: podręczniki do zajęć z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, podręczniki do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe; II – III w zakresie: podręczniki do zajęć z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe; VII i VIII – w zakresie: podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem po rekrutacji do punktu przedszkolnego. Część dzieci 5 letnich przyjęłam do grupy mieszanej 3-4-5 latki. Dzieci 5 letnie z miesięcy styczeń- kwiecień przeniosłam do oddziału przedszkolnego (zerówka). Mam problem z rodzicem, ponieważ chce aby jej dziecko chodziło do "0". Jest to dziecko niedojrzałe emocjonalnie. Nauczycielki uczące w przedszkolu orzekły, że powinien zostać w grupie młodszej. Rodzice uważają, że jest na tyle dojrzały, aby być w grupie starszej. Czy muszę go przenieść do dzieci sześcioletnich?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób monitorować realizację podstawy programowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel pracujący w niepełnym wymiarze godzin, tj 1/2 etatu może mieć w tygodniowym planie zajęć dzień wolny od pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki jest właściwy tryb uchwalenia programu wychowawczego szkoły oraz szkolnego programu profilaktyki? Z Ustawy o systemie oświaty (art. 54.2) wynika, że inicjatywa uchwalenia należy do rady rodziców w porozumieniu z radą pedagogiczną. Z kolei z rozporządzenia MEN z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół § 2 ust. 2 wynika, że wspomniane programy uchwala rada pedagogiczna po zasięgnięciu opinii rady rodziców oraz samorządu uczniowskiego. Wobec tego według mnie powinniśmy stosować przepis z wyższego w hierarchii aktu prawnego, czyli ustawy. Czy mam rację? Co oznacza w tym kontekście wyrażenie „w porozumieniu z radą pedagogiczną”? Czy po uchwaleniu tych programów przez radę rodziców rada pedagogiczna może wprowadzić poprawki, czy tylko je akceptuje lub nie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Podczas rekrutacji do liceum zgłosiło się dziecko z orzeczeniem (zespół Aspergera). Uczennica będzie uczęszczała do szkoły przyszpitalnej od 1 września i potrzebuje szkoły macierzystej. Ze względu na problemy ze zdrowiem nie będzie mogła opuścić szpitala. Czy szkoła będzie mogła otrzymywać dotację oświatową na tę uczennicą? Czy przysługuje ona w pełnej wartości (podstawowa dotacja + dotacja dla osób z orzeczeniem - Zespół Aspergera)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe