Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Moje pytanie dotyczy dotacji celowej na podręczniki dla uczniów niepełnosprawnych. W rozporządzeniu z 20 marca 2015 roku w sprawie wysokości wskaźników zwiększających dotację celową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim są wskazane trzy wskaźniki 2,0; 2,5; 2,3. Czym należy się kierować przy wyborze danego wskaźnika? Co należy wziąć pod uwagę z orzeczenia? Taka sama sytuacja dotyczy uczniów z upośledzeniem umiarkowanym, czy zespołem Aspergera. Proszę o przykładowe rozwiązanie.
Zgodnie z § 2 i § 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2015 r. w sprawie wysokości wskaźników zwiększających kwoty dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe dla uczniów niepełnosprawnych (Dz. U. z 2015 r., poz. 441), w przypadku uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z niepełnosprawnością:
a) intelektualną w stopniu lekkim, do obliczenia kwoty dotacji celowej na:
• podręczniki do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego lub materiały edukacyjne do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego, dla klas I-III szkoły podstawowej - wysokość wskaźnika wynosi 2,0;
• materiały ćwiczeniowe dla klas I-III i IV-VI szkoły podstawowej oraz gimnazjum - wysokość wskaźnika wynosi 2,5;
• podręczniki lub materiały edukacyjne dla klas IV-VI szkoły podstawowej oraz gimnazjum - wysokość wskaźnika wynosi 2,3
b) intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, do obliczenia kwoty dotacji celowej na:
• materiały ćwiczeniowe dla klas I-III i IV-VI szkoły podstawowej oraz gimnazjum - wysokość wskaźnika wynosi 2,5;
• podręczniki lub materiały edukacyjne dla klas IV-VI szkoły podstawowej oraz gimnazjum - wysokość wskaźnika wynosi 2,0.
Zatem stosowanie odpowiedniego wskaźnika jest uzależnione po pierwsze, od rodzaju dotowanych materiałów (podręczników, ćwiczeń lub materiałów edukacyjnych), a po drugie, także stopnia stopnia upośledzenia umysłowego, określonego w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Informacja taka musi zostać zawarta w tym orzeczeniu zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 września 2008 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 173, poz. 1072).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy protokół z egzaminu semestralnego można sporządzić jako jeden zbiorowy dla wszystkich słuchaczy z danego przedmiotu, zamiast oddzielnie dla każdego słuchacza?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy placówką zapewniającą opiekę uczniom poza miejscem stałego zamieszkania. Podczas postępowania kwalifikacyjnego na SND przewodnicząca komisji zakwestionowała moje osiągnięcia na poziomie lokalnym, gdyż kurator uwzględnia tylko osiągnięcia na poziomie krajowym i międzynarodowym. Ponadto nie uwzględniono również nagród dyrektora, które otrzymywałam, ponieważ kurator bierze pod uwagę tylko nagrody Prezydenta, Kuratora i Ministra. Z czego to wynika?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel do 29 lutego br. przebywał w stanie nieczynnym, 2 marca otrzymał świadectwo pracy. Nauczyciel obecnie nie pracuje, a prawo do emerytury nabędzie 5 lipca br. Czy nauczyciel ma prawo do świadczeń z ZFŚS przyznawanych w czerwcu br.?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Do dyrektora szkoły wpłynęło pismo od współmałżonka pracownicy zatrudnionej w tej szkole, w którym to piśmie współmałżonek przedstawia szereg zapytań dotyczących pracy żony tj.umowy o pracę, zarobków itp. Czy odpowiadając na to pismo należy powołać się na przepisy o ochronie danych osobowych? Proszę o odpowiedź i podanie podstawy prawnej ?
- Z powodu epidemii grypy zmuszona byłam odwołać zajęcia lekcyjne. Szkoła pracuje 6 dni w tygodniu. Czy stracone dni nauki możemy odpracować w niedziele? Jaka jest podstawa prawna, na której powinnam się oprzeć podejmując decyzję w tej sprawie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe