Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne  Staż na stopień nauczyciela kontraktowego to etap adaptacji stażysty w zawodzie, podczas którego każdy nauczyciel – bez względu na to, czy jest przedmiotowcem czy...

PORADA PRAWNA

11 października 2016 Awans zawodowy

Na co powinien zwrócić szczególną uwagę (co powinien zawierać) w swoim planie rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela kontraktowego nauczyciel wspomagający pracujący w klasie integracyjnej do której uczęszczają uczniowie z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim, uczeń niedosłyszący oraz uczniowie z zaburzeniami zachowania?

 Staż na stopień nauczyciela kontraktowego to etap adaptacji stażysty w zawodzie, podczas którego każdy nauczyciel – bez względu na to, czy jest przedmiotowcem czy szkolnym specjalistą (pedagog, logopeda, psycholog, terapeuta…) sprawdza w praktyce wiedzę wyniesioną ze studiów, wchodzi w życie szkoły oraz rozwija swoje kompetencje w zakresie cech osobistych. W tym okresie nauczyciel realizuje własny plan rozwoju zawodowego zatwierdzony przez dyrektora szkoły, uwzględniający:

  • specyfikę i potrzeby szkoły
  • zadania do realizacji (wynikające min. z zadań przydzielonych na stanowisku tzw. nauczyciela wspomagającego) oraz wszystkie wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego określone w przepisach rozporządzenia MEN z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013r., poz. 393) - §6
  • wiedzę, umiejętności i doświadczenie nauczyciela stażysty

Stażysta powinien zwrócić szczególną uwagę na:

  • poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, co obejmuje znajomość przepisów związanych z funkcjonowaniem szkoły – w Pani przypadku także przepisów dotyczących organizacji klas integracyjnych oraz edukacji dzieci z niepełno sprawnościami oraz sposobów prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole – również indywidualnej dokumentacji uczniów – w Pani przypadku bardzo ważny jest IPET, notatki oraz karty obserwacji uczniów z orzeczeniami o niepełnosprawności zebrane w teczce.
  • uczestniczenie jako obserwator w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli, w wymiarze co najmniej jednej godziny zajęć w miesiącu, oraz omawianie tych zajęć z prowadzącym - powinna Pani mieć opracowaną kartę takich obserwacji – autoanaliza.
  • prowadzenie zajęć z uczniami, w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły, w wymiarze co najmniej jednej godziny zajęć w miesiącu oraz omawianie je z osobą, w obecności której zajęcia zostały przeprowadzone – powinna Pani mieć do każdego zajęcia scenariusz oraz kartę omawiającą te zajęcia .
  • uczestniczenie w wewnątrzszkolnych oraz zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli.
  • znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów (szczególnie uczniów, na potrzeby których pełni Pani funkcję tzw. nauczyciela wspomagającego) oraz współpraca z ich rodzicami, z pedagogiem i psychologiem szkolnym, udzielanie pomocy i otoczenie szczególną opieką i uwagą uczniów tego wymagających.

Proszę zwrócić uwagę także na dokumentowanie własnych działań pedagogicznych oraz tworzenie warsztatu pracy - dobór odpowiednich metod i form pracy oraz środków dydaktycznych dostosowanych do potrzeb i możliwości uczniów niepełnosprawnych, wybrane scenariusze zajęć, odpowiednie pomoce dydaktyczne, doskonalenie multimedialnych technik pracy.

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT