Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Na jaki okres opracowuje się indywidualny program zajęć dla dzieci w grupie rewalidacyjno-wychowawczej z niepełnosprawnością głęboką?
Na podstawie § 11 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (Dz. U. z 2013 r., poz. 529), dla każdego uczestnika zajęć rewalidacyjno - wychowawczych opracowuje się indywidualny program zajęć, a także nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym na podstawie dokumentacji zajęć, w tym indywidualnego programu zajęć, nauczyciele prowadzący zajęcia dokonują okresowej oceny funkcjonowania uczestnika zajęć oraz w razie potrzeby modyfikują indywidualny program zajęć. Wynika z tego, że program jest ustalany zasadniczo na okres dłuższy niż trwanie jednego roku szkolnego, a z powodu braku ustalenia okresu jego "obowiązywania", program należy opracować na cały przewidywany czas korzystania z zajęć w danej jednostce oświatowej, wynikający z treści orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, zgodnie z § 16 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1743 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Rada Rodziców zwróciła się do dyrektora szkoły, aby uruchomił procedurę powołania Rady Szkoły. Wniosek ten dyrektor przedstawił Radzie Pedagogicznej. Rada Pedagogiczna nie jest zainteresowana współpracą z rodzicami w ramach utworzenia Rady Szkoły uchwalając stosowną uchwałę negatywnie opiniującą powstanie Rady Szkoły. Jaka w tej sytuacji powinna być decyzja dyrektora?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Nowe rozporządzenie dotyczące wycieczek mówi: "W zależności od celu i programu wycieczki opiekunem wycieczki może być także osoba niebędąca pracownikiem pedagogicznym szkoły, wyznaczona przez dyrektora szkoły" czy to oznacza, że opiekunem może być rodzic, który ukończył kurs opiekunów wycieczek; czy są jakieś inne wymagania, które musi spełnić taki rodzic.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór wniosku nauczyciela o ocenę pracy oraz powiadomienie nauczyciela o zamiarze dokonania oceny pracy nauczyciela przez dyrektora.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Rodzice dziecka złożyli deklarację kontynuacji na rok szkolny 2016/2017 (luty 2016). Dziecko nie zgłosiło się do przedszkola, nie została podpisana umowa o świadczeniu usług. Rodzice nie podali przyczyny nieobecności, nie reagują na wezwania.W statucie przedszkola nie uwzględniono takiej sytuacji. Czy można skreślić dziecko z listy wychowanków przedszkola i na jakiej podstawie. Nieobecność trwa dłużej niż miesiąc.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry,
czy można liczyć na pomoc w sprawie wprowadzenia do statutu SP i Gimnazjum, które są w zespole szkół zmian jakie powinny tam się znaleźć od 1 września 2015r.?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe