Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Na jakiej podstawie pozostawić dziecko z upośledzeniem w stopniu głębokim w klasie IV? Dziecko spełnia obowiązek w ośrodku specjalnym na podstawie porozumienia i miało wydłużony etap edukacyjny w klasie III. Zgodnie z wymogami było to do końca lutego za zgodą rodziców i RP. Czy w klasie IV jest zwyczajny brak promocji? Jaką podstawę prawna zastosować?
Dziecka/ucznia niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu głębokim nie można pozostawić na drugi rok w żadnej klasie. Nie można mu też wydłużać etapu edukacyjnego. Bowiem uczeń ten nie realizuje podstawy programowej kształcenia ogólnego, nie podlega edukacji w systemie klasowo-lekcyjnym i nie podlega klasyfikacji i promowaniu. Ten uczeń realizuje obowiązek szkolny i obowiązek nauki poprzez zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze aż do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym kończy 25 rok życia. Jasno o tym mówi rozporządzenie MEN z dnia z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (Dz.U. z7 maja 2013 r. poz. 529).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak wystawić ocenę śródroczną uczniowi szkoły ponadpodstawowej, który realizuje nauczanie tego samego języka obcego jednocześnie w zakresie podstawowym i rozszerzonym? Podobno nie może to być średnia ważona ani żadna inna średnia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinny być przydzielone godziny nauczania indywidualnego dla ucznia klasy II szkoły podstawowej z podziałem na poszczególne edukacje? W jakich zajęciach powinien uczeń uczestniczyć indywidualnie, a w jakich z klasą? Czy może realizować tylko 8 godzin, czy więcej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka bibliotekarka przebywa na dłuższym L-4, jak płacić polonistce na zastępstwach doraźnych?
- Jak rozwiązać problem uczniów powtarzających klasę III gimnazjum w sytuacji, gdy w roku szkolnym 2011/2012 będą uczniami klasy III, w której obowiązuje inny ramowy plan nauczania i inna podstawa programowa - ci uczniowie nie mieli takich przedmiotów, jak : edukacja artystyczna, edukacja techniczna, czy drugi język nowożytny?Będę wdzięczna za podpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zatrudniam nauczyciela na umowę o pracę na czas określony(długotrwałe L-4) od 01 marca br. Czy mogę podpisać umowę do 22 czerwca(zakończenie zajęć dydaktycznych), czy terminem zakończenia umowy powinien być dzień 31 sierpnia 2011 roku)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe