Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Na jakiej podstawie uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim jest zwolniony z nauki drugiego języka obcego?
Nauka drugiego języka obcego nowożytnego nie dotyczy uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim uczęszczających do szkoły podstawowej specjalnej, oddziału specjalnego w szkole podstawowej ogólnodostępnej, szkoły podstawowej ogólnodostępnej, oddziału integracyjnego w szkole podstawowej ogólnodostępnej lub szkoły podstawowej integracyjnej. Podstawą prawną jest Rozporządzenie MEN z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2017 r., poz. 703) – Załącznik nr 1. Przy czym na pisemny wniosek rodzica lub pełnoletniego ucznia - uczeń ten może uczyć się drugiego języka obcego nowożytnego. Jeżeli uczeń nie uczy się drugiego języka obcego nowożytnego, uczęszcza na zajęcia z techniki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy ocena z języka niemieckiego w klasach IV-VI wliczana jest do średniej ocen rocznych? Od klasy IV szkoły podstawowej w roku szkolnym 2017/2018, następnie w klasie V- w roku szkolnym 2018/2019 i w obecnym 2019/2020 w klasie VI z godzin organu prowadzącego wprowadzono dodatkowy przedmiot- język niemiecki w wymiarze 2 godzin. Wszyscy rodzice uważali, że jest to przedmiot nadobowiązkowy, dodatkowy i nie wlicza się do średniej ocen rocznych. Czy fakt wprowadzenia języka niemieckiego z godzin jednostki samorządu terytorialnego do rozkładu zajęć jako obowiązkowych, zaopiniowanych przez Kuratorium Oświaty w arkuszu organizacji pracy szkoły nie oznacza, że ocena z dodatkowych zajęć jest wliczana do średniej? Czy brak opinii rodziców (zgody na piśmie i braku poinformowania, że zajęcia wliczane są do średniej) może być powodem do nie wliczania ocen klasyfikacyjnych rocznych do średniej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zarząd Związku “Solidarność” udzielił pracownikowi szkoły (nauczycielowi) szczególnej ochrony stosunku pracy od dnia 9 marca 2022 r. na okres 2 lat (do 9 marca 2024 r.) i rok po jej upływnie. Nie wiadomo czy pracownik jest w zarządzie – nie wynika to z pisma. Zarząd upoważnił pracownika do reprezentowania Związku w sprawach dotyczących: BHP w placówce szkoły, organizacji pracy w placówce, przyznawania pracownikom środków z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, opiniowania wniosków o nagrody i odznaczenia, opiniowania dodatków motywacyjnych z wyjątkiem spraw pracowniczych dotyczących zwolnień, zmian warunków pracy i płacy oraz regulaminów funkcjonujących w placówce. Czy miał takie prawo i na jakiej podstawie prawnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy podczas podbicia legitymacji szkolnej na kolejny rok szkolny oraz podczas wydawania duplikatów legitymacji szkolnych uczniom klas II i III szkoły zawodowej posługujemy się pieczątkami szkoły branżowej czy szkoły zawodowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można połączyć nauczanie indywidualne - mam dwóch uczniów z tej samej klasy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy prace ucznia w młodzieżowej radzie gminy możemy podciągnąć pod punkt „osiągnięcia w aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu” i wpisać mi na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe