Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nasz uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na zagrożenie niedostosowaniem społecznym. W zaleceniach zawartych w orzeczeniu nie ma rewalidacji tylko pomoc pp - zajęcia socjoterapeutyczne. Czy zatem temu uczniowi powinno się przyznać godziny rewalidacji wynikające z posiadania orzeczenia, czy ograniczyć się do pomocy pp? I jeszcze jedno pytanie - czy pedagog szkolny lub psycholog mogą prowadzić zajęcia socjoterapeutyczne.
Zgodnie z § 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578 dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na zagrożenie niedostosowaniem społecznym opracowuje się IPET, w którym m.in. ustala się formy i sposoby udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej, działania o charakterze resocjalizacyjnym, zajęcia odpowiednie ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia – w tym ewentualnie zajęcia rewalidacyjne, w zależności od potrzeb konkretnego ucznia. Pedagog szkolny oraz psycholog nie posiadają kwalifikacji do prowadzenia zajęć z socjoterapii, jeśli nie mają ukończonych studiów wyższych, studia podyplomowych, kursu kwalifikacyjnego lub zakładu kształcenia nauczycieli w zakresie resocjalizacji lub socjoterapii - § 23 ust. 2 w zw. z § 16 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz.U. z 2017 r., poz. 1575.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Organ prowadzący określił wysokość dodatku motywacyjnego w przeliczeniu na 1 etat nauczycielski 6 procent od wynagrodzenia zasadniczego. Czy to oznacza, że każdy nauczyciel musi takiej wysokości dodatek otrzymać ? Regulamin organu prowadzącego to kopia rozporządzenia i bez dodatkowych kryteriów wewnątrzszkolnych nie jest możliwa gradacja tego dodatku, a taki jest zamysł wg rozporządzenia. Przecież jeśli ktoś dostanie 10 procent to drugi musi otrzymać 2 procent, bo uśrednienie wynosi 6 procent. Czy w ogóle można podwyższać dodatek ponad 6 procent tego co wyznaczył organ prowadzący? Czy też trzeba określić np. widełki od 1 do 6 procent dla wszystkich nauczycieli, ustalić kto na ile zasługuje wg regulaminu organu prowadzącego, i to co zostanie po podziale zostawić w budżecie szkoły? Czy dobrze też pojmuję, że nikt z nauczycieli nie może mieć „zero” dodatku motywacyjnego, bo jest to składowa wynagrodzenia?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogłabym otrzymać przykładowy regulamin świadczeń socjalnych? Muszę zaktualizować nasz regulamin i nie wiem, czy np. za warsztaty językowe dla dziecka należy się zwrot, czy muszę dać dopłatę dla każdego, kto złoży wniosek o dofinansowanie sanatorium?
- Moje pytanie dotyczy sposobu informowania rodziców o ocenach przewidywanych.
Czy wysyłanie informacji o przewidywanej ocenie niedostatecznej z zajęć edukacyjnych poprzez dziennik elektroniczny uważa się za skuteczne powiadomienie?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Opracowując Standardy Ochrony Małoletnich powinniśmy ustalić zasady korzystania z urządzeń elektrycznych z dostępem do sieci internet. Procedury ochrony uczniów przed treściami szkodliwymi i zagrożeniami w sieci.
Jesteśmy Bursą i mamy dostęp do sieci ogólnej z której młodzież korzysta na własnych laptopach. Wychowawcy nie są w stanie zapewnić kontroli nad treściami którymi interesuje się młodzież. W naszym przypadku nie możemy ustalić procedur ochrony. W tej sytuacji chyba nic nie wpiszemy lub zmuszeni będziemy odciąć internet skoro fizycznie nie możemy go kontrolować. Nie wiem jak rozwiązać ten problem ????????????????
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła została przekształcona z 6 w 8letnią. Czy uchwalony nowy statut powinien zostać przekazany do Kuratorium Oświaty? Jeśli tak to w jakim terminie? Czy pod statutem powinna podpisać się rada pedagogiczna?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe