Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel w czasie rekolekcji wielkopostnych odmówił wzięcia udziału w wyjściu do kościoła, odmówił także opieki nad dziećmi w drodze na rekolekcje. Jak przepisy regulują daną kwestię?
Uczniowie uczęszczający na naukę religii mają prawo do zwolnienia z zajęć szkolnych w celu odbycia trzydniowych rekolekcji wielkopostnych, jeżeli rekolekcje te stanowią praktykę danego kościoła lub innego związku wyznaniowego. W czasie trwania rekolekcji szkoła nie jest zwolniona z realizowania funkcji opiekuńczej i wychowawczej. W związku z powyższym, nauczyciel nie może odmówić opieki nad uczniami np. w drodze do i z zajęć rekolekcyjnych.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 kwietnia 1992 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach (Dz. U. poz. 155, z 1993 r. poz. 390, z 1999 r. poz. 753 oraz z 2014 r. poz. 478), ze zm.:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 czerwca 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach, w szczególności § 10.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W zespole szkół dla młodzieży w uczą się w technikum uczniowie na podbudowie gimnazjum oraz na podbudowie szkoły podstawowej. Aktualnie obowiązują trzy rozporządzenia:
a) rozporządzenie MEN z 10.06.2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkole publicznej;
b) rozporządzenie MEN z dnia 3 grudnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych;
c) rozporządzenie MEN z 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.
Rozumiem, że rozporządzenie z 2015 r. obowiązuje uczniów, którzy uczą się w technikum na podbudowie gimnazjum. Które rozporządzenie dotyczy uczniów, którzy uczą się w technikum na podbudowie szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy osoba posiadająca dyplom ukończenia wyższych studiów magisterskich ,kierunek - pedagogika, specjalność - praca socjalna i resocjalizacja ma kwalifikacje do zajmowania stanowiska pedagoga szkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor przedszkola niepublicznego (jest jednocześnie właścicielem - działalność oświatowa) pobiera wynagrodzenie, które jest finansowane z dotacji. Czy od wynagrodzenia należy odprowadzać dodatkowe składki do ZUS-u?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak obliczyć ilość godzin do dyspozycji dyrektora uwzględniając zapis rozporządzenia: Rozporządzenia MEN z dnia 2lutego 2012 w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych. W załączniku nr 3 ust.3 zawiera algorytm obliczenia wymiaru godzin do dyspozycji dyrektora. praktyczne zastosowanie tego algorytmu budzi wiele wątpliwości wśród dyrektorów szkół, szczególnie zapis:" faktyczną liczbę tygodni" nie jest jednoznaczny. Firmy szkoleniowe traktują faktyczną liczbę tygodni różnie, np 32? Proszę o wyjaśnienie. Z poważaniem - Elżbieta Smyk
- Czy aktualny stan prawny pozwala na nauczanie indywidualne w szkole dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną (autyzm i niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim). Jeśli tak proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe