Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel w oddz. przedszkolnym - dzieci 5-l i 6-l od 2011/12 . Ile powinno wynosić pensum ? / czy 22 godz. /
Pensum dla nauczycieli przedszkoli określa art. 42ust. 3 Karty Nauczyciela z 26.01.1982 r. ( ze zm.)
3. Tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, nauczycieli zatrudnionych w pełnym wymiarze zajęć ustala się, z zastrzeżeniem ust. 2a i 4a, według następujących norm:
|
|
Tygodniowa liczba godzin obowiązkowego wymiaru zajęć dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych |
1 |
2 |
3 |
1 |
Nauczyciele przedszkoli, z wyjątkiem nauczycieli pracujących z grupami dzieci 6-letnich |
25 |
2 |
Nauczyciele przedszkoli i innych placówek przedszkolnych pracujących z grupami dzieci 6-letnich |
22 |
Oznacza to, że pensum nie uległo zmianie mimo obniżenia wieku dzieci objętych obowiązkiem przedszkolnym.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam, nauczyciel odwołał się od oceny pracy dokonanej na wniosek Kuratora Oświaty. Czy konieczność poinformowania nauczyciela na piśmie o dokonywanej ocenie, co najmniej na miesiąc przed tym faktem, musi być pismem konkretnie skierowanym do nauczyciela? Czy za formę pisemną można uznać sms-a, z krótka informacją o tej ocenie? Czy formą pisemną może być protokół z posiedzenia rady pedagogicznej, na którym dyrektor przedstawił plan nadzoru pedagogicznego, w którym zawarł informację o ocenie pracy nauczyciela na wniosek Kuratorium oraz wskazał termin jej dokonania oraz fakt, ze nauczyciel ów protokół podpisał? Czy jest to rażące naruszenie przepisów, jeśli nie dochowano innej formy pionformowania nauczyciela na piśmie? Czy przekazanie informacji drogą mailową o planowanym terminie zapoznania nauczyciela z projektem oceny pracy i wskazanie, ze swoje uwagi i spostrzeżenia może zgłosić na piśmie, jednak nie później niż 3 dni od daty zapoznania z projektem oceny oraz, że przy zapoznawaniu z projektem może być obecny przedstawiciel wskazanej przez nauczyciela zakłądowej organizacji związkowej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z art. 11.1-4 ustawy z dnia 29 grudnia 2015r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw – „1. Dzieci urodzone w I połowie 2008 r., które w roku szkolnym 2015/2016 uczęszczają do klasy II szkoły podstawowej, na wniosek rodziców, złożony w terminie do dnia 31 marca 2016 r., mogą w roku szkolnym 2016/2017 kontynuować naukę w klasie II szkoły podstawowej.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, składa się do dyrektora szkoły podstawowej, do której dziecko uczęszcza. (...)
4. Dziecko, którego rodzice złożyli wniosek, o którym mowa w ust. 1, w roku szkolnym 2015/2016 kontynuuje naukę w klasie II szkoły podstawowej, z tym że w tym roku szkolnym nie podlega ono klasyfikacji rocznej i promowaniu do klasy III szkoły podstawowej oraz nie otrzymuje świadectwa szkolnego promocyjnego.”
Ustawa nic nie mówi o dzieciach urodzonych w II połowie roku 2008 – ci rodzice mieli wybór i dokonali go.
W mojej szkole wszyscy rodzice dzieci, które uczęszczają do klasy II i urodzone są w roku 2008 (te z I i te z II połowy roku), chcą aby ich dzieci kontynuowały naukę w klasie II.
Jak zatem zgodnie z obowiązującymi przepisami mam postąpić?
1. Czy rodzice dzieci urodzonych w II połowie roku 2008 mogą złożyć wniosek – podanie do dyrektora szkoły, o nie promowanie dziecka do klasy III ?
Będą one wówczas podlegały klasyfikacji rocznej oraz promowaniu do klasy III, otrzymają jednak świadectwo o nie promowaniu do klasy III.
2. Jeżeli tak, to czy do wniosku – podania do dyrektora szkoły musi być dołączona opinia z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej? Czy wystarczy tylko wniosek – podanie rodzica?
3. Czy też rodzice nie mają żadnych możliwości, a ich dzieci muszą kontynuować naukę w klasie III?
Bardzo proszę o wyczerpującą odpowiedź
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy burmistrz powinien zatwierdzić dyrektorowi jego godziny zastępstw doraźnych? Zażądał tego od dyrektora za okres całego roku.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do kiedy należy nadać nowy statut w szkole ośmioklasowej z oddziałami przedszkolnymi. Od kiedy powinien być wprowadzony do życia
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na moje pytanie z dnia 3 września 2010 r.: "Z rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia dokumentacji w § 12 został uchylony ust. 5. Czy to oznacza, że nie trzeba wpisywać ocen, dat i klasy w pełnym brzmieniu? Czy nie trzeba "wykreślać" niewypełnionych rubryk?"
otrzymałem odpowiedź w Waszym serwisie:
"ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 19 lutego 2002 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji ze zm. z dn. 16 lipca 2009 r.:
14) § 12 ust. 5 zmieniony przez § 1 pkt 9 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 lipca 2009 r. (Dz.U.09.116.977) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 sierpnia 2009 r.:
9) w § 12:
b) ust. 5 otrzymuje brzmienie:
"5. Oceny z zajęć edukacyjnych, ocenę zachowania, klasę i miesiąc urodzenia ucznia wpisuje się wyrazami w pełnym brzmieniu bez stosowania skrótów.
W rubryce, która nie jest wypełniona, wstawia się poziomą kreskę, a w przypadku niewypełnienia kilku kolejnych rubryk można je przekreślić ukośną kreską, z wyjątkiem pierwszej i ostatniej wolnej rubryki, w których wstawia się poziome kreski. W przypadku zwolnienia ucznia z zajęć edukacyjnych wpisuje się "zwolniony(a)". W przypadku nieklasyfikowania ucznia z zajęć edukacyjnych wpisuje się "nieklasyfikowany(a)".".
Jest to cytat z obowiązującego rozporządzenia."
Chciałbym jednak zaznaczyć, że ostatnie zmiany we wspomnianym rozporządzeniu weszły w życie w dniu 1 września 2010 r. a nie w lipcu 2009 r.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe