Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel wychowania przedszkolnego ma ukończone studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki. Czy może prowadzić zajęcia rewalidacyjne z terapii pedagogicznej z dzieckiem posiadającym orzeczenie o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim?
Ukończone studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki uprawniają nauczyciela wychowania przedszkolnego do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, zgodnie z § 23 ust. 1 w zw. z § 15 ust. 3 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz.U. z 2017 r., poz. 1575.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Bardzo proszę o podanie podstawy prawnej do zwolnienia ucznia z zajęć wychowania fizycznego w publicznej szkole podstawowej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń realizuje przedmiot na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Poziom podstawowy realizowany jest w grupie oddziałowej,rozszerzony w ramach tzw. "międzyoddziału". Czy na koniec roku wystawić mu dwie oceny oddzielnie dla każdego poziomu i taki zapis przenieść na świadectwo promocyjne?
Ponadto:
1) w przypadku wystawienia jednej oceny z dwóch poziomów,gdy uczeń otrzymuje ocenę ndst z "podstawy" oraz wyższą z "rozszerzenia". Co wtedy, czy ma poprawkę?
2) uczeń jest nieklasyfikowany, np. z "podstawy" - jak wtedy liczyć frekwencję, skoro to jeden przedmiot?
3) uczeń otrzymał ocenę bdb z "podstawy", z "rozszerzenia", np. ocenę dst - "znika" mu wtedy ocena bdb, którą wypracował w klasie I.Jego koledzy z tego przedmiotu, którzy nie realizują "rozszerzenia" na świadectwie mają wyższe oceny z "podstawy", mimo, że zasób wiedzy naszego przykładowego ucznia jest większy, gdyż realizowany w rozszerzeniu. Zatem interpretacja jednej oceny jest krzywdząca dla ucznia.Jego koledzy z tego przedmiotu, którzy nie realizują "rozszerzenia" na świadectwie mają wyższe oceny z "podstawy", mimo, że zasób wiedzy naszego przykładowego ucznia jest większy, gdyż realizowany w rozszerzeniu. Zatem interpretacja jednej oceny jest krzywdząca dla ucznia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie związane z wpisywaniem ocen na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej (8-letniej) uczniom, którzy "wrócili" do nas z gimnazjum w związku z niepromowaniem. Co z ocenami z techniki i przyrody, czyli z przedmiotów, które miał w 6-letniej szkole podstawowej? Czy wpisywać je na świadectwo 8-letniej szkoły podstawowej? Jeśli tak, to na jakiej podstawie (w nowym arkuszu ocen ich nie ma i ci uczniowie już dostali świadectwo ukończenia szkoły 6-letniej, gdzie te oceny były)? A jeśli nie, to wychodzi na to, że uczniowie tej samej klasy będą mieli różne świadectwa, z różną liczbą przedmiotów (średnia itd). Poza tym, co z rekrutacją do szkoły średniej? Mają wtedy zanieść dwa świadectwa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dowiedziałam się, że od 1 lutego 2017 roku niepubliczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne nie mogą wydawać opinii w sprawie wczesnego wspomagania dziecka. Wiem, że nie dotyczy to spraw już prowadzonych, które mogą dokończyć, zachowują też ważność opinie wydane wcześniej. Prosiłabym o podanie konkretnej wykładni prawa (ustawa, rozporządzenie - paragraf, punkt...).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kto oraz w jaki sposób potwierdza za zgodność z oryginałem dokumenty do konkursu na stanowisko dyrektora szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe