Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od 1 września 2017r. nasze gimnazjum zostaje włączone do szkoły podstawowej. Pytanie jest następujące: w gimnazjum jest stanowisko sekretarza szkoły, którego nie ma w regulaminie szkoły podstawowej. Czy od 1 września b.r. szkoła podstawowa z oddziałami gimnazjalnymi musi utworzyć nowy regulamin wynagradzania pracowników administracji i obsługi, czy pracownik w tym wypadku sekretarz szkoły będzie bazował na regulaminie gimnazjum?
Jeśli nie nastąpi zmiana warunków pracy sekretarza gimnazjum – np. zmiana stanowiska oraz zmiana wynagrodzenia (z zachowaniem dotychczasowego wynagrodzenia przez okres pierwszych 6 miesięcy w razie przeniesienia na niżej opłacane stanowisko w przypadku samorządowych szkół), pracownik będzie uprawniony do dotychczasowych warunków pracy i wynagradzania, ponieważ jego zatrudnienie będzie kontynuowane w szkole podstawowej na zasadach dotychczas obowiązujących w gimnazjum (art. 231 KP, art. 236 ust. 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 w zw. z art. 23 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, Dz. U. z 2016 r., poz. 902). Szkoła podstawowa nie ma obowiązku tworzenia nowego regulaminu wynagradzania, powinna natomiast zmienić dotychczasowy, jeśli nastąpi zmiana struktury stanowisk.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w przypadku, kiedy nauczyciel otrzymuje od lekarza profilaktyka zaświadczenie o zdolności do pracy z adnotacją, że np. nie może pełnić dyżurów, możliwe jest w ogóle dopuszczenie nauczyciela do pracy skoro nie może wykonywać jednego ze swoich podstawowych obowiązków?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie na co powinna być przeznaczona dotacja przedszkolna, czy może być tylko na wynagrodzenia?
- Nauczycielka rozpoczęła pracę od 1.09.1981 r., odchodzi na emeryturę w czerwcu 2020 r. Jak powinna brzmieć informacja o okresie przechowywania dokumentacji pracowniczej?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wskazanie, czy powinien być ewidencjonowany - a jeśli tak to w jakiej formie - czas pracy dyrektora oraz innych nauczycieli sprawujących funkcje kierownicze.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Co należy zrobić z dotacyjnymi podręcznikami po 3 latach ich użytkowania? Bardzo proszę o informację w tej sprawie.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe