Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od 1 września 2020 r. rodzic dziecka sześcioletniego chce wnioskować o edukację domową. Jakie są obowiązki dyrektora przedszkola? Jak wygląda procedura postępowania w takim przypadku? W jaki sposób wykazywać to dziecko w dzienniku, SIO i w innych dokumentach w przedszkolu?
Na podstawie art. 36 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2020 r., poz. 910, na wniosek rodziców naukę w szkole podstawowej może rozpocząć dziecko, które w danym roku kalendarzowym kończy 6 lat. Dyrektor szkoły podstawowej przyjmuje dziecko do I klasy, jeżeli dziecko: 1) korzystało z wychowania przedszkolnego w roku szkolnym poprzedzającym rok szkolny, w którym ma rozpocząć naukę w szkole podstawowej, albo 2) posiada opinię o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej, wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną albo niepubliczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną założoną zgodnie z art. 168 PO oraz zatrudniającą pracowników posiadających kwalifikacje określone dla pracowników publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych. Rodzic może przykładowo złożyć do dyrektora pismo o treści: „Wnoszę o przyjęcie do I klasy szkoły podstawowej mojego dziecka …, urodzonego w dniu … . Wniosek motywuję tym, że (należy wybrać właściwe): dziecko korzystało z wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2019/2020 w przedszkolu … (należy podać nazwę i adres)/ dziecko posiada opinię z dnia ... o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej, wydaną przez Poradnię … (należy podać nazwę i adres poradni psychologiczno-pedagogicznej), którą załączam do wniosku”. Pismo dyrektora może być następujące: „W odpowiedzi na wniosek z dnia … (należy wybrać właściwe): przyjmuję/odmawiam przyjęcia … (imię i nazwisko dziecka) do I klasy tutejszej szkoły”. Odmowa dotyczy sytuacji, gdy dziecko nie spełnia wymogu korzystania z wychowania przedszkolnego albo nie posiada wymaganej opinii albo gdy szkoła pozaobwodowa nie dysponuje wolnym miejscem. Dziecko przyjęte do szkoły w wieku 6 lat jest pierwszoklasistą tak samo jak pozostali uczniowie z I klasy, a więc uczeń jest wpisywany do księgi uczniów i dziennika z danymi osobowymi tak samo jak pozostali uczniowie; nie prowadzi się dla niego żadnej szczególnej dokumentacji, a wpisy w SIO są dokonywane tak samo jak dla pozostałych uczniów szkoły - § 4 i 8 z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2017 r. poz. 1646 ze zm.), art. 10 -11 i art. 14 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz.U. z 2019 r., poz. 1942).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Co trzeba zrobić w sytuacji, gdy okaże się, że nauczyciel nie zrealizował w rozliczeniu półrocznym tylu godzin ile powinien ( chodzi o dodatkową godzinę z art.42 KN ). Jakie konsekwencje można wyciągnąć od nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do naszego gimnazjum została przyjęta uczennica, która w poprzedniej szkole, będąc w klasie pierwszej, realizowała plastykę i muzykę. W planie nauczania naszego gimnazjum te przedmioty są realizowane w klasie trzeciej. Czy uczennica ta musi je realizować, czy też jako oceny w klasyfikacji końcowej należy przyjąć oceny uzyskane w poprzednim gimnazjum (zrealizowała je w wymiarze 30 godzin każdy i ma z nich oceny pozytywne)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel szkoły dla dorosłych w związku z redukcją etatu od 01.09.2016 jest zatrudniony na 14/18 etatu. Od 01.02.2017 w wyniku powstania nowych semestrów w szkole będzie zatrudniony na całym etacie. W 26 maja 2017 r. nauczyciel nabędzie prawo do nagrody jubileuszowej – 20 lecie. Czy nagrodę powinien mieć naliczoną z całego etatu (75% z zatrudnienia na całym etacie)?
Nauczyciel ten od września 2016 pracuje też w innej placówce – szkole dziennej czy tam też nabędzie prawo do tej nagrody?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy podstawą prawną podejmowanej uchwały klasyfikacji rocznej jest art.70 ustawy o systemie oświaty?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od 01.09.2016 szkoła podstawowa, w której jestem dyrektorem wejdzie w skład zespołu szkół. W maju będzie przeprowadzony konkurs na nowego dyrektora zespołu szkół. Proszę powiedzieć, kto powinien opracować arkusz organizacji szkoły na rok szkolny 2016/2017: czy obecny dyrektor uwzględniając swoją szkołę i do końca kwietnia br. czy już nowy dyrektor?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe