Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od niedawna mamy dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.Wszystkie zalecenia z orzeczenia staramy się realizować . dziecko ma zalecona terapię logopedyczna i psychologiczna . rodzic nie chce wyrazic zgody na terapie psychologiczna. I w tym momencie mamy problem. Czy złożenie przez rodzica orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego jest rownoznaczne z wyrażeniem zgody na realizację wszystkich zaleceń z orzeczenia bez dodatkowej zgody rodzica? proszę o pilna odpowiedź.
Wszystko zależy od tego, z jakiego „klucza” organizuje się wspomniane zajęcia terapeutyczne.
Dla dziecka niepełnosprawnego z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego opracowuje się Indywidualny Program Edukacyjno- Terapeutyczny, w którym należy zaplanować min.:
1. indywidualne zajęcia rewalidacyjne – wynikające z rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017r w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 24 sierpnia 2017 poz. 1578). Udział w tych zajęciach jest obowiązkowy. Prowadzić je może wyłącznie nauczyciel z kwalifikacjami z zakresu pedagogiki specjalnej lub specjalista np. logopeda.
2. zajęcia, które są formą pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dziecku na terenie przedszkola lub szkoły – wynikające z rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 25 sierpnia 2017 poz, 1591). Udział w tych zajęciach jest dobrowolny.
Zatem, jeśli zajęcia terapeutyczne z psychologiem są zaplanowane w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, to rodzice mają prawo nie wyrażać zgody na uczestnictwo dziecka w tych zajęciach.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń ze zdiagnozowanym w klasie III autyzmem rozpocznie naukę w klasie IV SP. Czy dla tego ucznia należy opracować nowy IPET?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem przedszkola publicznego. W kwietniu 2019 większość personelu pedagogicznego strajkowała. 7 września (sobota) zorganizowałyśmy 6 godzinne szkolenie dla nauczycieli. Moje pytanie: Czy mogę wypłacić nauczycielom nadgodziny za szkolenie w sobotę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W zeszłym roku szkolnym poprzednia dyrekcja organizując w szkole tzw. Noc filmową, której pomysłodawcą był Samorząd Uczniowski, wydawała zarządzenie dyrektora powołując się na Ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Art. 41.2.1) (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) Wydaje mi się iż ten artykuł nie ma już mocy prawnej i czy można było się nim kierować organizując takie wydarzenie?
- Od 1 września 2017r. do lipca 2018 r. nauczycielka przedszkola publicznego będzie przebywała na urlopie zdrowotnym,godziny nauczycielki (25 godzin) zostaną przydzielone pozostałym nauczycielkom w formie godzin ponadwymiarowych (dla każdej po kilka godzin), w związku z tym czy ten przydział należy wykonać i zgłosić do organu prowadzącego w formie aneksu do arkusza organizacji na rok szkolny 2017/2018 - organowi prowadzącemu. Jeżeli tak to proszę mi powiedzieć czy należy zachować taki sam tryb jak przy zatwierdzaniu arkusza organizacji: czyli opinie rady pedagogicznej , opinie związków zawodowych , oddanie z opiniami do organu i przesłanie do kuratorium oświaty. W związku z urlopem zdrowotnym koleżanki nie zmienia się czas pracy przedszkola, oddziałów, ani skład osobowy nauczycieli, tylko pozostałe nauczycielki mają godziny ponadwymiarowe.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór rozwiązania umowy o pracę dla nauczycieli i pracowników obsługi - likwidacja szkoły.(dyr szk. podst.)
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe