Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od września 2017w przedszkolu będzie realizowane wczesne wspomaganie (1 dziecko), proszę napisać jaka dokumentacja obowiązuje dyrektora i nauczyciela- przykładowe wzorce i aktualne rozporządzenie. Jeżeli jeszcze jedno dziecko będzie posiadało opinię o wczesnym wspomaganiu, czy te zajęcia mogą być wspólne dla 2 dzieci ?
Dokumentacja WWRD w szczególności powinna objąć: dokumenty dotyczące pracy specjalisty lub specjalistów (np. harmonogram zadań, przydział godzin, dziennik zajęć specjalisty), dotyczące dziecka (opinię o potrzebie WWRD, ewentualne orzeczenia lub zalecenia lekarskie i poradni psychologiczno - pedagogicznej, dziennik zajęć WWRD, harmonogramy zajęć, program WWRD), dokumentacja dotycząca współpracy z rodziną dziecka (notatki służbowe z rozmów oraz spotkań, wywiady i ankiety, ewentualne harmonogramy współpracy i dokumenty potwierdzające ich realizację), zgodnie z ogólnymi wytycznymi § 13 i 19 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji oraz § 3 ust. 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, Dz.U. z 2013 r., poz. 1257, które powtarza § 11 i 17 projektu rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12299503 oraz § 5 projektu rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12300001, Ten ostatni projekt rozporządzenia przewiduje jeszcze jeden nowy dokument - arkusz obserwacji dziecka, który ma zawierać w szczególności: imię i nazwisko dziecka; numer opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz datę wydania tej opinii; ocenę sprawności dziecka w zakresie: motoryki dużej, motoryki małej, percepcji, komunikacji, rozwoju emocjonalnego i zachowania; ocenę postępów oraz trudności w funkcjonowaniu dziecka, w tym identyfikowanie i eliminowanie barier i ograniczeń w środowisku utrudniających jego aktywność i uczestnictwo w życiu społecznym; informacje dotyczące poszczególnych zajęć realizowanych w ramach wczesnego wspomagania, a także określa w § 6 treść programu WWRD. Zajęcia powinny być realizowane wyłącznie indywidualnie dla każdego dziecka z udziałem rodziców, co wprost wynika z § 4 ust. 2 ww. rozporządzenia MEN z dnia 11 października 2013 r. oraz § 8 ust. 4 ww. projektu rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaką podstawę prawną powinno mieć zarządzenie wprowadzające zmiany w regulaminach wewnątrzszkolnych?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry. Chciałam dopytać o procedurę zwalniania uczniów w szkole podstawowej. Czy w przypadku jeśli nie ma możliwości zgłoszenia się po dziecko rodzica/ prawnego opiekuna lub innej osoby upoważnionej, podczas rozmowy telefonicznej na wyraźną prośbę rodzica/ opiekuna prawnego – uczeń może sam (jeśli pozwala mu na to stan zdrowia) opuścić budynek placówki. Rodzic/ prawny opiekun zobowiązany jest do natychmiastowego przesłania następującej informacji do wychowawcy klasy treści:
Od chwili opuszczenia budynku szkoły przez moje dziecko, biorę pełną odpowiedzialność za samodzielny powrót do domu oraz za jego bezpieczeństwo w drodze do domu, jak i w godzinach, kiedy powinno być w szkole zgodnie z rozkładem zajęć? W tym ostatnim zdaniu chodzi nam głównie o odpowiedzialność rodzica za dziecko podczas drogi do domu ale i pobyt bez opieki w domu.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Ilu opiekunów powinno być na wycieczce młodzieży w góry, uczestniczy 14 osób? Czy wystarczy kierownik, plus jeden opiekun? Czy kierownik może także pełnić rolę opiekuna?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy z chwilą objęcia stanowiska kierowniczego przez nowego dyrektora szkoły procedury, regulaminy wprowadzone przez byłego dyrektora szkoły nadal obowiązują?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- 1.Jaka jest podstawa prawna organizacji 7 dniowego(obejmuje dni wolne od nauki) wyjazdu dzieci na zieloną szkołę, które wyjazdy należy zgłaszać do Kuratorium?
2.Czy uprawnienia kierownika wycieczek szkolnych z 2009 r.(kurs) są nadal aktualne?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe