Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od września tego roku jestem właścicielem i dyrektorem niepublicznego przedszkola z grupami terapeutycznymi. Mam dzieci z orzeczeniami z autyzmem z poradni publicznej i ostatnio przyszło dziecko też z autyzmem z diagnozą z Fundacji Nowa Nadzieja. Rozumiem, że i tak musi mieć diagnozę i orzeczenie z poradni p-p (w kontekście dotacji, bo zalecenia do pracy mamy)?
Na podstawie art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. z 2020 r., poz. 2029) niepubliczne przedszkole niebędące przedszkolem specjalnym, niespełniające warunków, o których mowa w ust. 1, otrzymuje na każdego ucznia dotację z budżetu gminy w wysokości równej 75% podstawowej kwoty dotacji dla przedszkoli, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na takiego ucznia niepełnosprawnego przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej dla gminy. Zgodnie z art. 2 pkt 34 UoFZO uczniem niepełnosprawnym jest uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną, według art. 127 ust. 10 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r., poz. 1082). Na uczniów bez orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego przysługuje dotacja bez uwzględnienia niepełnosprawności, w wysokości 75% podstawowej kwoty dotacji dla przedszkoli.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nadzoruję pedagogicznie pracę niepublicznego gimnazjum. W br szkolnym spodziewam się ewaluacji zewnętrznej. Jakie zagadnienia i obszary obowiązują w takim gimnazjum. Które obszary nie są uwzględniane. Działamy na prawach publicznego publicznego gimnazjum
Czy musi być w tej szkole Rada rodziców-organem szkoły jest stowarzyszenie założone przez rodziców?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w klasie integracyjnej uczestniczy w lekcjach z drugiego jezyka.
Czy opinia o dysleksji rozwojowej wydana we wrzesniu 2009r w sprawie dostosowania warunków sprawdzianu jest aktualna do gimnazjum.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Co należy wpisać w dzienniku lekcyjnym, w rubryce temat, w przypadku nieobecnosci całej klasy na zajęciach? Oczywiście nauczyciel jest obecny.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W szkole pojawiły się orzeczenia dzieci, u których stwierdzono autyzm. Czy z powodów braków kadrowych (w placówce nie jest jeszcze zatrudniony specjalista po oligofrenopedagogice ze specjalnością dodatkową do pracy z dziećmi autystycznymi) dyrektor może zaproponować rodzicom dziecka inną formę rewalidacji wynikającą również z orzeczenia np. z zakresu resocjalizacji czy samej oligofrenopedagogiki? Jak ma wyglądać pismo skierowane do rodzica w tej sprawie? Czy z dzieckiem z oddziału przedszkolnego rewalidację może poprowadzić arteterapeuta?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic dziecka 7-letniego (dziecko niepełnosprawne) nie zgłosił go do szkoły obwodowej. Dziecko miało kontynuować obowiązek przedszkolny w przedszkolu integracyjnym. Dziecko chorowało na początku roku szkolnego. Po chorobie matka zgłosiła się do przedszkola, które zakwestionowało przyjęcie dziecka ze względu na brak odroczenia i skierowało matkę do szkoły. W tym czasie szkoła wysłała pismo do rodziców z prośbą o informację, gdzie dziecko spełnia obowiązek szkolny. Okazało się, że dziecko zostało zgłoszone do poradni dopiero po braku przyjęcia przez przedszkole. Co teraz zrobić? Przepisy mówią tylko o egzekucji, a co z dzieckiem?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe