Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Organ prowadzący zamierza utworzyć szkołę podstawową w budynku istniejącego gimnazjum, a gimnazjum przekształcić w zespół szkół. Powodem takiej decyzji jest dwuzmianowość w istniejących już placówkach oraz prognozy demograficzne, rozwój miasta i gminy. Gimnazjum ma odpowiednią bazę- dawniej była to szkoła podstawowa, klasy dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej znajdują się w wydzielonej części szkoły. Koncepcja utworzenia SP zakłada, że nabór do niej prowadzony na rok szkolny 2016/2017 odbywałby się na zasadach dobrowolności i tylko do klas pierwszych. Rekrutacja na podstawie obwodu odbywałaby się dopiero od kolejnego roku szkolnego i obejmowałaby tylko klasy pierwsze. Czyli szkoła podstawowa tworzona byłaby od edukacji wczesnoszkolnej, a dzieci w starszych klas, uczęszczające już do szkół podstawowych, kontynuowałby w nich naukę. Proszę o odpowiedź, jakie terminy obowiązują organ prowadzący w składaniu wniosku o opinię/zgodę do KO w takich warunkach, kiedy przekształcenie nie polega na tworzeniu zespołu szkół z placówek likwidowanych, zapis do szkoły odbywa się na zasadzie dobrowolności
Art. 62 ust. 5b UoSO stanowi jedynie, że połączenie w zespół szkoły podstawowej z gimnazjum wymaga pozytywnej opinii kuratora oświaty. Ponieważ termin nie został ściśle określony, zwrócenie się do kuratora oświaty przez organ prowadzący powinno nastąpić przed nadaniem aktu założycielskiego i statutu, a po sporządzeniu projektu uchwały o połączeniu szkół w zespół. W orzecznictwie dopuszcza się także uzyskanie pozytywnej opinii już po podjęciu uchwały o utworzeniu zespołu (wyrok NSA z dnia 19 stycznia 2012 r., I OSK 2087/11, www.orzeczenia.nsa.gv.pl).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak należy udokumentować pracę nauczyciela z dzieckiem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w przedszkolu niepublicznym?
Nauczyciel 1/4 czasu poświęca na pracę z grupą, a 3/4 jako nauczyciel wspomagający dziecko.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczniowie drugiej klasy gimnazjum posiadają orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego oraz nauczania indywidualnego (upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym i znacznym). Organ prowadzący przyznał każdemu z nich po 10 godzin. Zajęcia prowadzą nauczyciele z kwalifikacjami - oligofrenopedagogika zgodnie z opracowanym programem IPET. Czy uczniowie ci powinni dodatkowo mieć 2 godziny zajęć rewalidacyjnych, zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak w aktualnym stanie prawa oświatowego przedstawia się procedura skreślenia słuchacza szkoły dla dorosłych? Czy w trakcie semestru można skreślić słuchacza z powodu niskiej frekwencji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można na stronie szkoły publikować listy uczniów przyjętych na dany rok szkolny? Zaznaczam ze chodzi tylko o imina i nazwiska nic więcej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor poradni może polecić nauczycielowi świadczenie pracy w formie gotowości ze względu na brak możliwości pracy zdalnej - nauczyciel nie ma dostępu do internetu. Czy jest to wystarczający powód leżący po stronie pracodawcy? Czy w obecnej sytuacji pandemii należy nauczycielowi wskazać świadczenie pracy zdalnej w miejscu pracy, w którym są warunki do pracy zdalnej czy jednak w formie gotowości do pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe