Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Posiadam 32 letni okres pracy w przedszkolu, od roku pełnię w tym przedszkolu funkcję dyrektora, bardzo bym chciała otworzyć staż na nauczyciela dyplomowanego, bardzo proszę o wzór takiego planu oraz wszystkie związane z takim awansem ustalenia.
Dyrektor szkoły nie odbywa stażu w taki sposób jak nauczyciel.
Zgodnie z Kartą Nauczyciela (art. 9e), dyrektor szkoły posiadający na tym stanowisku nieprzerwany okres pracy wynoszący co najmniej 3 lata, a w przypadku nauczyciela posiadającego co najmniej stopień naukowy doktora co najmniej 2 lata oraz legitymujący się wyróżniającą oceną pracy, może złożyć wniosek o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego po upływie 4 lat od dnia nadania stopnia nauczyciela mianowanego, a w przypadku nauczyciela posiadającego co najmniej stopień naukowy doktora po upływie 3 lat.
Do wniosku o wszczęcie potępowania kwalifikacyjnego dyrektor szkoły dołącza sprawozdanie
z ostatnich 3 lat pracy obejmujące w szczególności charakterystykę i rozwój kierowanej przez niego szkoły w tym okresie, z uwzględnieniem efektów kształcenia i wychowania, a
także wyróżniającą ocenę pracy uzyskaną w okresie zajmowania stanowiska dyrektora szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, w stopniu nauczyciela kontraktowego, był zatrudniony w szkole w następujących okresach:
- od 01.09.2017 r. do 31.08.2018 r.
- od 08.10.2018 r. do 28.06.2019 r. (na zastępstwo),
- od 01.09.2019 r. do 26.06.2020 r. (na zastępstwo),
W dniu 01.09.2017 r. nauczyciel złożył wniosek o rozpoczęcie stażu na stopień nauczyciela mianowanego i go realizował.
Proszę o odpowiedź na następujące pytania:
1. Czy przerwy w zatrudnieniu spowodują, że czas stażu nauczyciela powinien zostać przedłużony?
2. Jeśli tak, to jaki powinien być termin zakończenia stażu?
3. Czy staż może zakończyć się w dniu 31.05.2020 r., i nauczyciel może w związku z tym złożyć sprawozdanie i przystąpić do postępowania w celu uzyskania wyższego stopnia awansu?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel miał umowę na czas nieokreślony w pełnym wymiarze czasu pracy. W 2004 roku awansował na nauczyciela mianowanego. W dokumentacji nie ma pisma zmieniającego zatrudnienie przez mianowanie. Czy w związku z tym nauczyciela traktujemy jako zatrudnionego przez mianowanie, czy przenosimy takiego nauczyciela do innej szkoły według art. 18 KN czy 23 KP?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z Art 64 ust 2a dyrektorowi przysługuje prawo do urlopu wypoczynkowego w wymiarze 35 dni. Do kiedy dyrektor musi wykorzystać ten urlop? Organ prowadzący nakazał do 31.12.2018 roku.
- Ile godzin powinien wynosić etat nauczyciela wychowania przedszkolnego, pracującego z dziećmi w grupie mieszanej 6- cio , 5- cio i 4 -latków, od nowego roku szkolnego?
- Biorąc pod uwagę zapisy Art. 220 ust. 1 pkt 4 ustawy Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe: „4) liczba uczniów przypadających na jeden etat pedagoga, psychologa lub logopedy, zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez daną jednostkę samorządu terytorialnego, nie może być wyższa niż liczba uczniów przypadających na jeden etat pedagoga, psychologa lub logopedy, zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez tę jednostkę samorządu terytorialnego, w roku szkolnym 2016/2017”, czy można powstałą zwyżkę godzin przeznaczyć na realizację zajęć w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Przykładowo: Szkoła w roku szkolnym 2016/17 na 290 uczniów; w roku szkolonym 2017/18 - 340 uczniów co daje zwiększenie etatu pedagoga i psychologa do 1,18 etatu, co w przeliczeniu na godziny daje zwyżkę 4 godzin. Pytanie: Czy: 1. Zwyżkę 4 godzin pedagoga szkolnego można przeznaczyć np. na realizację zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów z takim zaleceniem wynikającym z opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej o dostosowaniu wymagań edukacyjnych (pedagog posiada stosowne kwalifikacje do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych). 2. Zwyżkę godzin psychologa szkolnego przeznaczyć na zajęcia logopedyczne. W tym przypadku psycholog nie posiada stosownych kwalifikacji. Zajęcia byłyby powierzone innemu nauczycielowi, który posiada kwalifikacje do prowadzenia logopedii (studia podyplomowe). 3. Zajęcia logopedyczne, o których mowa w pkt. 2 realizowane przez nauczyciela np. edukacji wczesnoszkolnej byłyby jego godzinami ponadwymiarowymi. Z jakiego pensum należy w takim wypadku rozliczać godziny ponadwymiarowe: 18- godzinnego (pensum nauczyciela) czy 20-godzinnego (pensum psychologa)?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe