Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Prosiłabym o wyjaśnienie następującej kwestii: Uczeń szkoły specjalnej objęty jest nauczaniem indywidualnym; w ramach nauczania indywidualnego realizuje obowiązkowy wymiar godzin w domu. Zgodnie z przepisami prawa uczniowi przysługują zajęcia z rewalidacji, których wymiar dla danej klasy określony jest w ramowych planach nauczania. Zaproponowałam rodzicowi zajęcia z rewalidacji indywidualnej na terenie szkoły (odpowiednio wyposażone gabinety i pracownie do różnych form rewalidacji specjaliści np. logopeda, dogoterapeuta, terapeuta SI) zgodnie z zaleceniami poradni psychologiczno- pedagogicznej. Rodzic odmówił i zażądał zajęć rewalidacyjnych w domu. Jak w taki wypadku postąpić?
Szkoła jest zobowiązana udzielić pomocy psychologiczno-pedagogicznej każdemu uczniowi zgodnie z jego potrzebami. W przypadku posiadanego orzeczenia (opinii) - szkoła przestrzega zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej. W sytuacji opisanej w pytaniu, ważny jest zapis z orzeczenia dotyczący miejsca udzielanej pomocy, zwłaszcza, że uczeń objęty jest nauczaniem indywidualnym w domu. Jeśli nie zawiera wyraźnych przeciwwskazań do korzystania z rewalidacji poza miejscem zamieszkania, a szkoła posiada odpowiednie wyposażenie zapewniające skuteczną rewalidację – pomoc może być udzielana w szkole, do czego należałoby przekonać rodzica. W przeciwnym wypadku – rewalidacja powinna odbywać się w domu w takim zakresie, w jakim jest to możliwe.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Czy do tej grupy dzieci należy zaliczyć tylko dzieci posiadające orzeczenia, czy mogą posiadać też opinie? Proszę więcej informacji na ten temat.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co powinien zawierać nowy statut obecnej szkoły ponadgimnazjalnej, a wkrótce szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka otrzymała stopień awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego w lipcu 216r. kiedy najwcześniej może otworzyć kolejny awans ? czy w związku ze zmianą ścieżki awansu zawodowego 1.09.2019r. ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel szkoły podstawowej wychodząc z uczniami na wycieczkę na terenie tego samego miasta powinien wypełniać kartę wycieczki? Uważam, że tak, ale jakie są do tego podstawy prawne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- "Czym różni się obowiązek szkolny od obowiązku nauki"? Dziecko będzie uczyć mama, uczeń klasy I szkoły podstawowej. Rodzice wyjeżdżają z dzieckiem za granicę. Tam nie ma polskiej szkoły. Czy ja wydaję decyzję na realizację obowiązku szkolnego poza szkołą czy realizację nauki poza szkołą?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe