Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę jeszcze o dodatkowe wyjaśnienie w kwestii zapisu: przeniesienie dotychczasowego pracownika w związku z reorganizacją szkoły wymaga dokonania zmiany warunków pracy na podstawie art. 230 ust. 2 PWuPO w zw. Z art. 23 i art. 12 ustawy o pracownikach samorządowych. Zapis art. 23 dotyczy przeniesienia, w związku z reorganizacją jednostki, pracownika zatrudnionego na stanowisku urzędniczym na inne stanowisko odpowiadające jego kwalifikacją. Czy zatem zapis ten dotyczy również pracownika zatrudnionego na stanowisku kierownika gospodarczego (stanowisko pomocnicze)? Ponadto proszę o rozwinięcie skrótu PWuPO.
Przepis art. 230 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 stanowi, że do pracowników niebędących nauczycielami zatrudnionych w gimnazjach prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego, stosuje się odpowiednio przepis art. 23 UoPS, co daje możliwość przenoszenia nie tylko pracowników gimnazjów na stanowiskach urzędniczych, ale również na stanowiskach pomocniczych i obsługi. Ustawa nie wyłącza natomiast stosowania do nich art. 12 UoPS (bez konkursu przenosi się tylko pracowników na stanowiskach urzędniczych).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy osoba, która ma wykształcenie: UJ w Krakowie, kierunek Pedagogika, specjalność Pedagogika szkolna, studia II stopnia magisterskie; UP w Krakowie, studia podyplomowe w zakresie edukacji wczesnoszkolnej z elementami logopedii ma uprawnienia do pracy w przedszkolu?
- Na stanie placówki zatrudniony jest nauczyciel informatyki i j. niemieckiego, który przebywa od 8 lat na urlopie wychowawczym (2 dzieci). Jest to nauczyciel dyplomowany, posiadający umowę o pracę przez mianowanie. Placówka w tym czasie przeszła dwukrotne przeobrażenie. Najpierw w 2012 r. połączyła się z gimnazjum, następnie w 2019 r. stała się Zespołem Szkół, w skład którego weszła Specjalna Szkoła Podstawowa i Liceum Ogólnokształcące z oddziałami integracyjnymi i specjalnymi dla uczniów ze spektrum autyzmu, w tym z Zespołem Aspergera. Uczniowie są w normie intelektualnej. Na stanie placówki jest germanista z pełnymi kwalifikacjami (nauczyciel dyplomowany, umowa o pracę przez mianowanie jako nauczyciel j. niemieckiego), w tym ze studiami podyplomowymi w zakresie pracy z uczniami autystycznymi. Posiada kilkuletnią praktykę w pracy z ww. uczniami. Ponadto od grudnia 2020 r. został objęty szczególną ochroną stosunku pracy. Wiem, że nauczyciele j. obcych nie muszą mieć ukończonych studiów podyplomowych w zakresie pracy z uczniami ze spektrum autyzmu. Jest też zatrudniony nauczyciel mianowany z pełnymi kwalifikacjami do nauczania informatyki - posiada też studia podyplomowe w zakresie pracy z uczniami autystycznymi.
Chciałabym rozwiązać stosunek pracy z nauczycielem przebywającym na urlopie wychowawczym z dniem 31.08.2021 r. Z jakich przepisów powinnam skorzystać? Czy jest tez może inne rozwiązanie, np. etat świetlicy? Jednak przypominam, że ów nauczyciel nie ma kwalifikacji do pracy z uczniami autystycznymi.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jaka forma zatrudnienia jest dla nauczyciela korzystniejsza ? Nauczyciel pracuje w dwóch szkołach na częściach etatu: 14/18 i 11/18 na osobnych umowach. Czy korzystniej będzie poprosić o zatrudnienie w jednej szkole (w podstawowym miejscu pracy) i dopełnianie etatu w drugiej (ten sam organ prowadzący). Co z godzinami w drugiej szkole, które wykroczą poza etat?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w niepublicznym Ośrodku Rewalidacyjno-Wychowawczym można zatrudnić osobę z wyższym wykształceniem fizjoterapeutycznym ekonomicznym ale po ukończonych studiach podyplomowych z przygotowania pedagogicznego i oligofrenopedagogiki jako nauczyciela dzieci z umiarkowanym, znacznym i głębokim stopniem upośledzenia umysłowego?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź na następujące pytanie: jakich nauczycieli dodatkowo musimy od stycznia 2016 r. zatrudnić w klasach, w których uczą się dzieci z orzeczeniami: - orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na autyzm (uczeń w normie intelektualnej); - orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na: niepełnosprawność sprzężoną: upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim oraz afazję motoryczną; - orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na Zespół Aspergera (w normie intelektualnej); - orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim. W którym przypadku powinniśmy zatrudnić nauczyciela wspomagającego, a w którym wystarczy asystenta?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe