Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o arkusz obserwacji lekcji w-f w szkole podstawowej
Rozporządzenie z 7.10.2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego.
§ 20. 1. Dyrektor szkoły lub placówki publicznej we współpracy z innymi nauczycielami
zajmującymi stanowiska kierownicze, w ramach sprawowanego nadzoru pedagogicznego:
1) przeprowadza ewaluację wewnętrzną i wykorzystuje jej wyniki do doskonalenia jakości
pracy szkoły lub placówki;
2) kontroluje przestrzeganie przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalności
dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkół i
placówek;
3) wspomaga nauczycieli w realizacji ich zadań,
(...)
3. W celu realizacji zadań, o których mowa w ust. 1, dyrektor szkoły lub placówki w
szczególności obserwuje prowadzone przez nauczycieli zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze oraz inne zajęcia i czynności wynikające z działalności statutowej szkoły lub placówki.
Arkusz obserwowanej lekcji (do modyfikacji wg potrzeb szkoły/dyrektora)
1. Imię i nazwisko nauczyciela: .................................... data: ....................
2. Przedmiot: .............................. kl. ................
3. Temat lekcji: .....................................................................
4. Cele hospitacji:
a) badanie realizacji celów dydaktycznych lekcji wskazanych przez nauczyciela, w tym Koncepcji pracy szkoły …………… …………………………………………………………………………………………………;
………………………………………………………………………………………………………………………………………
5. Działania na rzecz poprawy efektywności nauczania/usportowienia uczniów: …………………………………………………………………..………………………………………………………………….
6. Realizacja treści z podstawy programowej: ……………………………………………………………………………………………………………………….;
7. Metody nauczania: ............................................................................................. ;
8. Formy pracy uczniów:……………………………………;
9. Sprzęt sportowy: ........................................................................................... ;
10. Cele lekcji i ich osiąganie/efekty : .....................................................................................................................,
11. Szczególne działania podejmowane na rzecz bezpieczeństwa uczniów: .........................................................................................................................;
12. Realizacja elementów klasowego/szkolnego planu wychowawczego:
a) .................................................................................................... ,
b) .................................................................................................... ;
13. Realizacja edukacji .....................................:
a) ..........................................................................................................,
b) .................................................................................................... ;
14. Znajomość dydaktyki i metodyki przedmiotu (nauczyciela): .................;
15. Kultura pracy i osobista nauczyciela: .................................;
16. Wnioski do dalszej pracy:
a) ...................................................................................................,
b) ...................................................................................................,
c) ....................................................................................................
czytelny podpis nauczyciela: podpis hospitującego:
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w ramach kontroli wydatkowanej dotacji, osoba kontrolująca z Urzędu Miasta ma prawo dokonać oględzin przedszkola w celu weryfikacji dokonanych zakupów (pralka, umywalka, wieszak itp.)?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Obowiązkiem dyrektora jest przygotowani i prowadzenie tzw kontroli zarządczej...
Mogę prosić o więcej informacji? np.: Od kiedy jest taki obowiązek, jak ma wyglądać ten dokument, wprowadzamy go przez zarządzenie dyrektor?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Klasa jedzie na wycieczkę, wychowawca też. Czy w dzienniku wpisać wycieczkę, skoro 1/5 uczniów pozostała? Kto powinien podpisać się w dzienniku klasy? Czy tylko wychowawca, czy nauczyciele, którzy według planu powinni mieć tam lekcje?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem Szkoły Integracyjnej, w której prowadzona jest rewalidacja. Obserwując zajęcia korzystam z arkusza obserwacji lekcji. Czy są wzory arkuszy dostosowane do tego typu zajęć?
- Przyjęłam dziecko 3-letnie do przedszkola (zespół szkolno-przedszkolny). Później zdiagnozowano u niego cukrzycę, więc rodzice wymagają od nas realizacji zadań opiekuńczych: co 1,5 h mierzenie poziomu cukru i przekazywanie wyniku pomiaru na numer komórkowy rodzica. W efekcie rodzice są wzywani czasem kilka razy w ciągu dnia, ponieważ skoki poziomu cukru są niebezpieczne, często wymagające podania insuliny. W początkowym okresie wzbudzało to nieufność rodziców, którzy zarzucali nauczycielce nieumiejętny pomiar. W związku z tym, że dziecko ma specjalną dietę, korzysta z posiłków przynoszonych przez rodziców, co również wzbudza ich niezadowolenie. W zespole nie ma możliwości zatrudnienia dietetyka. Wszyscy pracownicy przeszli wielogodzinne szkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Czy jako dyrektor mam obowiązek i prawo nałożyć na pracownika obowiązek dokonywania pomiarów cukru i sprawowania tak odpowiedzialnej opieki nad dzieckiem z nieustabilizowaną cukrzycą, czy raczej przyjęcie tego obowiązku jest naszą dobrą wolą? Matka dziecka nie pracuje.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe