Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o informację, czy na dołączonych wydrukowanych arkuszach ocen do klasy IV w roku szkolnym 2017/2018 zgodnie z Rozporządzeniem MEN z 26.04.2018 w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych par.53 pkt 1 ppkt2 "Od roku 2017/2018 arkusze ocen na druku według zworu odpowiednio 36 lub 45 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia dołącza się do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów klas IV szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły" musi zostać wydrukowany numer tego arkusza?
Od roku szkolnego 2017/2018 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 36 lub 45 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia:
1) zakłada się uczniom klas I szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły;
2) dołącza się do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów klas IV szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły.
W roku szkolnym:
1) 2017/2018 - w klasach II, III, V i VI szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży,
2) 2018/2019 - w klasach III i VI szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży
- prowadzi się dotychczasowe arkusze ocen założone przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.
W latach szkolnych 2017/2018-2019/2020 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 53b lub 63m określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia dołącza się do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów klas VII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w następnym roku szkolnym również w klasie VIII szkoły podstawowej.
W przypadku przejścia w roku szkolnym 2017/2018 ucznia szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży do innej szkoły arkusz ocen zakłada się na druku według wzoru odpowiednio:
1) nr 53a lub 63b określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia - w przypadku ucznia klasy II, III, V i VI szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży;
2) nr 36 lub 45 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia - w przypadku ucznia klasy I i IV szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży;
3) nr 53b lub 63m określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia - w przypadku ucznia klasy VII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży.
W przypadku przejścia w roku szkolnym 2018/2019 ucznia szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży do innej szkoły arkusz ocen zakłada się na druku według wzoru odpowiednio:
1) nr 53a lub 63b określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia - w przypadku ucznia klasy III i VI szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży;
2) nr 36 lub 45 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia - w przypadku ucznia klasy I, II, IV i V szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży;
3) nr 53b lub 63m określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia - w przypadku ucznia klasy VII i VIII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży.
W przypadku przejścia w roku szkolnym 2019/2020 i 2020/2021 ucznia klasy VII lub VIII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży do innej szkoły arkusz ocen zakłada się na druku według wzoru odpowiednio nr 53b lub 63m określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia.
Arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 37 lub 46 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia:
1) od roku szkolnego 2017/2018 zakłada się uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym uczęszczającym do klasy I szkoły podstawowej i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły;
2) w roku szkolnym 2017/2018 dołącza się do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów odpowiednio klas II-VII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w odpowiednich, kolejnych klasach tej szkoły.
Arkusze ocen dołączone zgodnie z ust. 1 pkt 2, ust. 3 i ust. 7 pkt 2 stają się integralną częścią dotychczasowych arkuszy ocen założonych przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.
Od roku szkolnego 2017/2018 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 44 lub 53 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia zakłada się i prowadzi słuchaczom szkoły podstawowej dla dorosłych.
Wg naszej opinii, arkusze powinny posiadać wydrukowane numery.
Podstawa prawna:
ROZPORZĄDZENIE Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 kwietnia 2018 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, w szczególności § 53.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zadaniem gminy jest zwrot kosztów dowozu dziecka niepełnosprawnego do placówki lub organizacja dowozu dziecka. Czy gmina może odmówić w/w zadań wobec dziecka niepełnosprawnego, które uczęszcza do placówki w innej gminie? Czy istnieje podstawa prawna, która reguluje ewentualnie zwrot kosztów np? ile zł za km? Czy gmina samodzielnie ustala sobie takie wytyczne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Moje pytanie dotyczy organizacji zajęć religii w przedszkolu. Z żadnego aktu prawnego nie wynika wprost zasada, że należy je umieszczać wyłącznie przed lub po zajęciach realizujących podstawę programowa. W moim przedszkolu funkcjonuje kilka oddziałów realizujących tylko podstawę programową w wymiarze 5 godzin dziennie. Rodzice życzą sobie, aby ich dzieci uczestniczyły w zajęciach religii, a organizacyjnie nie ma możliwości prowadzenia ich poza podstawą. Rozporządzenie MEN z 14 kwietnia 1992 r. mówi o organizowaniu nauki religii w ramach planu zajęć przedszkolnych. Dla tych oddziałów plan zajęć realizowany jest w godzinach 8-13. Proszę o udzielenie jednoznacznej odpowiedzi na pytanie czy w tej sytuacji można organizować naukę religii w ramach podstawy programowej. Jeśli nie to z jakiego aktu prawnego wynika to wprost. Dodam, że katecheta zatrudniany jest zgodnie z KN, zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu po 30 i po 15 min, w zależności od wieku dzieci.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak w roku szkolnym 2017/2018 interpretować przypisy o dniach wolnych w szkole, a konkretnie czy 2 dni rekolekcji (w naszej szkole jest Msza, a później warsztaty prowadzone z animatorami) wlicza się w te 8 dni wolnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry, z jakich godzin należy realizować zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów dyslektycznych? Mam jednego nauczyciela z kwalifikacjami do prowadzenia tych zajęć. W ramach godz. "karcianych" prowadzi 2 godz w tygodniu, obejmują one 10 uczniów. Z opinii PPP wynika, że powinniśmy zapewnić te zajęcia grupie 30 uczniów. Czyli powinniśmy utworzyć jeszcze 4 grupy. Na jakiej podstawie przydzielić je nauczycielowi? Czy powinny być to godziny dodatkowo płatne, czy mogą wejść w etat nauczyciela, czy takie godziny może przydzielić organ prowadzący na podst. rozporządzenia o pomocy psych.-ped.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielce, która złożyła wypowiedzenie z pracy powinnam dokonać oceny pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe