Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o odpowiedz, jakie obowiązują arkusze ocen oraz świadectwa dla klasy I szkoły podstawowej i gimnazjum w bieżącym roku szkolnym po zmianie z 27 maja br.
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych
Zgodnie z postanowieniami rozporządzenia zawartymi w § 28-38 obowiązkiem:
1) szkół w bieżącym roku szkolnym jest:
a) wydanie uczniom klas pierwszych gimnazjum szkolnych świadectw promocyjnych na drukach według wzorów nr 11-14, określonych w załączniku nr 3 do rozporządzenia,
b) założenie dla uczniów klasy I szkoły podstawowej i uczniów klasy I gimnazjum arkuszy ocen na drukach według wzorów nr 53-56, określonych w załączniku nr 3 do rozporządzenia,
(…)
Pozostałe świadectwa, dyplomy państwowe i inne druki szkolne mogą być wydawane w bieżącym roku szkolnym na drukach według dotychczasowych wzorów.
WYKAZ WZORÓW ŚWIADECTW, DYPLOMU, SUPLEMENTU, ZAŚWIADCZEŃ I INNYCH DRUKÓW SZKOLNYCH
MEN-I/37/2 dla uczniów szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży oraz dla słuchaczy szkoły podstawowej dla dorosłych prowadzonej w formie stacjonarnej.
MEN-I/39/2 dla uczniów gimnazjum dla dzieci i młodzieży oraz dla słuchaczy gimnazjum dla dorosłych prowadzonego w formie stacjonarnej.
1. Świadectwa szkolne promocyjne szkoły podstawowej.
MEN-I/1/2 dla uczniów klas I – III szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży, w tym dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym.
MEN-I/9-w/2 dla uczniów klas I i II gimnazjum dla dzieci i młodzieży - z wyróżnieniem
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w statucie szkoły w kryteriach oceniania na ocenę celującą można umieścić zapis: „Stopień celujący otrzymuje uczeń, który posiadł wiedzę i umiejętności znacznie wykraczające poza program nauczania i wymagania programowe przedmiotu w danej klasie”?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do przedszkola niepublicznego uczęszcza dziecko z orzeczeniem o kształceniu specjalnym (autyzm wczesnodziecięcy) i opinia potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. Do grupy przedszkolnej przydzielono nauczyciela, który ukończył studia z oligofrenopedagogiki. Czy ten nauczyciel może prowadzić terapię pedagogiczną zaleconą w opinii WWR?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry, uprzejmie proszę o pomoc w sprawie dotyczącej nauczyciela przedszkola, świetlicy szkolnej czy bibliotekarza, którzy w okresie kształcenia na odległość nie z ich winy, nie są w stanie realizować godzin wynikających z ich umowy czy arkusza organizacji pracy szkoły. Czy ka wówczas zastosowanie art 81 kodeksu pracy? Co dokładnie rozumie się pod pojęciem " wynagrodzenie wg osobistego zaszeregowania"? Czy tylko wynagrodzenie zasadnicze, czy także dodatki a w tym wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe, bo o takie nauczycielom tym chodzi... dziękuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest ustalony jakiś limit tygodniowych prac klasowych dla uczniów gimnazjum? Nie znalazłam takiej informacji w ustawie ani rozporządzeniu. Czy tylko statut reguluje tę kwestię?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie i podstawę prawną. Jestem dyrektorem szkoły, w której pracuje moje dziecko. Czy mogę być członkiem komisji kwalifikacyjnej na stopień nauczyciela dyplomowanego? Jeśli nie, to jakie obowiązki muszę wykonać wobec organu nadzoru?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe