Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o opinię w sprawie wydłużenia nauki w szkole uczniowi niepełnosprawnemu na podstawie rozporządzenia MEN z 2002r z późn. zm. w sprawie ramowych planów nauczania. Decyzję ma podjąć dyrektor szkoły w porozumieniu z rodzicami do końca lutego roku poprzedzającego ostatni rok nauki w szkole, czy w klasie III gimnazjum można wydłużyć naukę ? Czy to sformułowanie jest ograniczeniem czasowym podejmowania decyzji do końca lutego, nie później, czy należy go rozumieć, że w ostatnich klasach etapu edukacyjnego wydłużenie nauki nie jest możliwe. A jak ma się do tego zapisu paragraf 22 ust 3 rozporządzenia MEN w sprawie oceniania i promowania z 2007 r. że o ukończeniu szkoły przez tego ucznia postanawia rada pedagogiczna.
W kl. 3 gimnazjum nie można przedłużyć tego etapu kształcenia.
Decyzja o przedłużeniu uczniowi okresu nauki powinna być podjęta nie później niż do końca lutego roku poprzedzającego ostatni rok nauki w danej szkole. Oznacza to, że nie można przedłużać etapu edukacyjnego w ostatnim roku nauki w danej szkole, a więc nie może być przedłużony np.: w klasie szóstej szkoły podstawowej, w klasie trzeciej gimnazjum.
Rozporządzenie MENiS w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych z 12.02.2001 r. ze zm., § 3 ust. 7.
W mojej opinii zapis rozporządzenia w sprawie oceniania z 2007 r. w brzmieniu: „O ukończeniu szkoły przez ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym postanawia na zakończenie klasy programowo najwyższej rada pedagogiczna, uwzględniając specyfikę kształcenia tego ucznia, w porozumieniu z rodzicami” zezwala na podjęcie decyzji o ukończeniu szkoły przez ucznia po uwzględnieniu (lub mimo występujących) trudności oraz specyfiki kształcenia, tj. po wyczerpaniu wszelkiej możliwości pomocy ze strony szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Na jakiej podstawie, zgodnie z prawem przyjąć do szkoły dziewczynkę Z Tybetu przywiezioną do Polski przez Fudację SAM DŻUB LING na zaproszenie i przekazanej pod opiekę polskiej rodzinie, zamieszkałej w moim obwodzie szkolnym. Jakich dokumentów żądać, kogo o nie prosić? Jaką podstawą prawną sie kierować? Prosze o pomoc. Z poważaniem Małgorzata Kolon
- Osobą uprawnioną do świadczeń ZFŚS jest zgodnie z ustawą małżonek pracownika. Czy aby uzyskać świadczenie z ZFŚŚ w formie zapomogi losowej z powodu choroby długotrwałej, wniosek powinien złożyć małżonek pracownika, czy pracownik uzasadniając złożenie wniosku chorobą małżonka?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dot. Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych Jak należy prawidłowo postąpić przy przyznawaniu zapomogi losowej i bezzwrotnej zapomogi pieniężnej? Opis sytuacji: Była pracownica zakładu (emerytka) sprawuje opiekę nad dorosłym niepełnosprawnym intelektualnie synem, u którego niepełnosprawność intelektualna wystąpiła wskutek przebytej choroby zapalenia opon mózgowych. Pracownica twierdzi, iż z tego tytułu iż syn przeszedł w/w chorobę - jest to jej zdaniem zjawisko ciągłe - choroba przewlekła - należy się zapomoga losowa (z zaznaczeniem iż Pani otrzymała już zapomogę losową na skutek przebytej choroby syna). Drugim stwierdzeniem byłej pracownicy zakładu jest to iż syn jest również synem byłego - zmarłego pracownika (po zmarłym ojcu), wskutek czego syn wszedł w prawa po zmarłym pracowniku i z tego tytułu powinien korzystać jak zwykły zatrudniony lub emerytowany pracownik placówki. Informujemy jednocześnie iż syn pracownicy nie został wykluczony z regulaminu ZFŚS i może korzystać z funduszu na takich samych zasadach jak dzieci innych pracowników czyli może starać się o dofinansowanie do wypoczynku dziecka bez względu na wiek z uwagi na jego niepełnosprawność.
Pytanie brzmi czy emerytowana pracownica ma rację, czyli czy może ( w jej rozumowaniu) składać zapomogę losową na siebie i na swojego syna, tak samo w przypadku zapomogi bezzwrotnej pieniężnej. Reasumując są dublowane wnioski raz w jej własnym imieniu i raz w imieniu niepełnosprawnego syna.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W gminie działa organizacja ZNP. Zgodnie z przepisami, wszyscy pracodawcy składają się na wynagrodzenie prezesa, zatrudnionego w jednej ze szkół. Okazuje się, że jedna z moich nauczycielek – zatrudniona na część etatu u mnie, a na cały etat w innej szkole jest członkiem ZNP. Który pracodawca ponosi koszty związane z wynagradzaniem prezesa? Czy obie szkoły będą proporcjonalnie obciążone tymi kosztami? W takiej sytuacji za jednego członka ZNP płaci się dwa razy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieją szkoły uzawodowione? Na czym polega organizacja takiej szkoły?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe