Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o precyzyjną odpowiedź w sprawie wymagań kwalifikacyjnych nauczycieli prowadzących zajęcia wczesnego wspomagania. Czy surdopedagog musi skończyć studia w zakresie wczesnego wspomagania, jeżeli ma prowadzić zajęcia z dzieckiem z wadą słuchu?
Z zapisów rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. (Dz.U. z 29 października 2013 poz. 1257) wynika, iż w skład zespołu WWR wchodzą osoby posiadające przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym, tj.: pedagog posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka (w szczególności: oligofrenopedagog, tyflopedagog lub surdopedagog), psycholog, logopeda oraz inni specjaliści – w zależności od potrzeb dziecka i jego rodziny (§ 3 ust. 2 cyt. rozporządzenia). Proszę jednak pamiętać, że decyzję o uznaniu kwalifikacji nauczyciela czy specjalisty w każdym indywidualnym przypadku podejmuje wyłącznie dyrektor przedszkola/szkoły/ośrodka. Tak więc do niego należy decyzja, czy przydzieli surdopedagogowi zajęcia WWR z dzieckiem z wadą słuchu – biorąc pod uwagę przede wszystkim dokumenty określające uzyskane przez surdopedagoga wykształcenie oraz ocenę potrzeb dziecka objętego WWR – czy też zatrudni surdopedagoga z dodatkowymi kwalifikacjami do pracy z małymi dziećmi.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaka jest podstawa prawna zwolnienia pracownicy kuchni szkolnej z tytułu likwidacji etatu: art.10 ust 1, Ustawy z 13 marca 2003r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy niedotyczących pracowników czy Kodeks Pracy art 32 par.1. Czy inna?
Czy przy tym zwolnieniu przysługuje pracownicy odprawa - pracownica posiada gospodarstwo rolne?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W szkole zatrudniony jest na 1/2 etatu pracownik na stanowisku robotnik. W związku z dużymi opadami śniegu czy mogę zwiększy ilość godzin pracy w ciągu dnia. Pracownik będzie mógł odebrać ponadwymiarowe godziny innego dnia po wcześniejszym uzgodnieniu. Czy mogę zmieniać zakres obowiązków w takcie trwania roku szkolnego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielom nadal przysługuje prawo do bezpłatnych materiałów piśmienniczych, herbaty, mydła i ręczników? Proszę o podstawę prawną.
- Jak rozliczyć godziny nauczyciela pracującego w świetlicy? Nauczyciel prowadzi zajęcia świetlicowe trwające 45'. Czy zlicza je z całego tygodnia dodając po 45'? Czy 45' traktuje się jak godzinę pracy, czyli podaje w rozliczeniu 1 godzina, a nie 45'?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel przedstawił zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy o odbyciu przygotowania zawodowego. Czy okres ten należy zaliczyć do pracowniczego stażu pracy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe