Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o wyjaśnienie jakie kwalifikacje powinien posiadać nauczyciel wspomagający do dziecka pięcioletniego posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na afazję w tym niepełnosprawność ruchową.
Na podstawie § 7 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578 dla dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z niepełnosprawnościami sprzężonymi zatrudnia się nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych lub specjalistów. Wskazane jest, aby ze względu na niepełnosprawności danego dziecka nauczyciel wspomagający posiadał specjalność pedagogiki specjalnej (lub inaczej uzyskane kwalifikacje) z logopedii (dotyczy afazji) lub specjalność z pedagogiki specjalnej (lub inaczej uzyskane kwalifikacje) z pedagogiki leczniczej/niepełnosprawności ruchowej - § 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz.U. z 2017 r., poz. 1575.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy godziny z doradztwa zawodowego w szkole podstawowej można realizować po 2 w wymiarze tygodniowym (ale nie w bloku)?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie przedmioty powinna realizować uczennica w ciąży w gimnazjum objęta indywidualnym nauczaniem?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z Rozporządzeniem MEN z 2011 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola i publicznych szkół liczebność dzieci w grupie w przedszkolu integracyjnym powinna wynosić do 20 osób, w tym do 5 dzieci z niepełnosprawnością. Czy w przedszkolu integracyjnym niepublicznym może być tak, że grupa liczy 25 dzieci, w tym na 5 zdrowych może przypadać jedno z orzeczeniem? Czy taki zapis w statucie jest prawidłowy? Czy jeśli do przedszkola nie zgłosiły się dzieci z orzeczeniami, to i tak liczebność grupy powinna być 20 czy może być 25 (zakładając,że odpowiedź na wcześniejsze pytanie brzmi, że dopuszcza się max 20)? Jeżeli w grupie jest 25 dzieci, w tym jedno dziecko z autyzmem i oprócz nauczyciela wychowawcy jest również zatrudniony przez 8 godz. dziennie nauczyciel wspomagający, to jest to stan prawidłowy/dopuszczalny?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uprzejmie proszę o odpowiedź na następujące pytania: 1.Czy dyrektor szkoły może iść na hospitację bez wcześniej zapowiedzi? 2.Czy są informacje na temat organizacji małych szkół tj. obecnie w naszej szkole funkcjonują klasy I-III wraz z oddziałami przedszkolnymi (pojawiają się informacje wśród rodziców, że od roku 2017 mogą tylko funkcjonować jako filie )?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Przedszkole Integracyjne - w jaki sposób - zgodnie z nowa podstawą programową dokumentować- np. zapisywać w dzienniku zajęć grupy jej realizację tzn. jak wykazać proporcje zagospodarowania czasu pobytu dziecka w przedszkolu, jak udokumentować pomoc pedagogiczno-psychologiczną, zajęcia rewalidacyjne? Czy nie wystarczy dziennik indywidualny dziecka ze SPE i zapisy w dziennikach specjalistów? Proszę o precyzyjne wyjaśnienie.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe