Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Prowadzę punkt przedszkolny dla dzieci z autyzmem. Pod opieka mam czwórkę dzieci o szerokim spectrum zaburzeń komunikacyjnych. Czy muszą one koniecznie uczyć się języka nowożytnego. Czy istnieje przepis zwalniający ich z tej nauki?
Zgodnie z wytycznymi podstawy programowej (Załącznik nr 1) przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym nie dotyczy:
1. dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawności sprzężone, jeżeli jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym;
2. dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na inne niż wymienione w pkt 1 rodzaje niepełnosprawności, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 127 ust. 19 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59), oraz jeżeli z indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego wynika brak możliwości realizacji przygotowania do posługiwania się językiem obcym nowożytnym ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dziecka.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Organ prowadzący ma zamiar utworzenia zespołu szkół poprzez połączenie szkoły podstawowej z gimnazjum. Jaka jest procedura realizacji tego zamierzenia? Czyje opinie musi uwzględnić organ prowadzący? Czy kurator wyraża zgodę na utworzenie zespołu, czy tylko opiniuje? Czy organ prowadzący musi rozpisać konkurs na dyrektora zespołu, czy może powierzyć obowiązki? Jak wygląda ewentualny konkurs na dyrektora-chodzi o przedstawicieli rodziców i nauczycieli-z obu rad, czy wspólny kandydat? Proszę o udzielenie szczegółowej informacji wraz z podaniem podstawy prawnej.
- Witam, moje pytanie dotyczy spełniania realizacji obowiązku szkolnego przez ucznia poza szkołą. Czy jest taka możliwość, jeśli dziecko będzie w klasie V? W ustawie jest mowa o zezwoleniu zgodnym z paragrafem 14 ust. 3 (a tam jest mowa o rocznym przygotowaniu przedszkolnym). Rodzice chcą sami uczyć dziecko. Czy mogą? Jak wygląda decyzja wydana przez dyrektora szkoły (Chodzi o wzór. Czy jest coś takiego jak księga decyzji?) Czy opinia może być z jakiejkolwiek poradni, czy z poradni, z którą szkoła współpracuje? Jakie są terminy wydania decyzji? Czy dziecko nadal będzie uczniem tej szkoły, czyli czy liczę i wpisuję je do ewidencji, czy dostanę na nie subwencję? (Jest to dziecko nie z mojego obwodu, ale już kilka lat chodzi do mojej szkoły?) Czy wniosek składa do mnie, czy do szkoły obwodowej? Czy mogę się nie zgodzić na nauczanie w domu? Bardzo proszę o jakieś rady. Wzory dokumentów. Dziękuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy magister fizjoterapii z ukończonymi studiami podyplomowymi w zakresie przygotowania pedagogicznego może prowadzić zajęcia rehabilitacyjne w ramach rewalidacji w przedszkolu z dziećmi niepełnosprawnymi ruchowo?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku z wystawieniem duplikatu proszę o wskazanie miejsca znalezienia wzoru świadectwa ukończenia szkoły podstawowej z 1992 roku.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chcemy przyjąć do szkoły ucznia korzystającego aktualnie z edukacji domowej. Czy może on do szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej uczęszczać jako słuchacz lub jako uczeń realizujący zajęcia dodatkowe? Jakie są prawne rozwiązania w przypadku przyjęcia ucznia w trakcie roku szkolnego z edukacji domowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe