Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Przyjęłam dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego do Przedszkola z oddziałami integracyjnymi. Zalecenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej realizacja kształcenia w Przedszkolu Specjalnym. Kierownik Oświaty z Gminy odmówiła subwencji na dziecko. Tłumacząc, że jako Przedszkole Integracyjne nie mogę przyjąć dziecka. Uważam że mogłam przyjąć, a nawet powinnam, zapewniając zalecenie realizacji potrzeb edukacyjnych. A rodzic ma prawo wyboru.
Rozporządzenie MEN z dnia 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz.U. z 15 września 2017r. poz 1743) – obliguje PPP do umieszczania w wydawanych orzeczeniach zaleceń. W tym również do określenia wszystkich możliwych form kształcenia specjalnego, poczynając od najkorzystniejszej dla dziecka/ucznia - według Zespołu Orzekającego, przy czym kolejność wymieniania tych form nie jest wyznacznikiem ich ważności. O tym, z jakiej formy kstałcenia dla swego zechcą skorzystać rodzice – decydują wyłącznie oni sami. Taką gwarancję daje im zarówno Konstytucja RP, jak i Ustawa Prawo Oświatowe. Zatem stanowisko Kierownika Oświaty nie ma podstaw prawnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel pracuje w naszej szkole na pół etatu. Nasza szkoła nie jest jego podstawowym miejscem pracy. Na całym etacie pracuje w innej szkole. W regulaminie ZFŚS przyjęto, iż całość świadczeń z podziałem na kryterium dochodowe otrzymują pracownicy, których szkoła jest podstawowym miejscem pracy. Natomiast pracownicy, których szkoła jest dodatkowym miejscem pracy świadczenia otrzymują proporcjonalnie do etatu i do kryterium dochodowego, gdyż całe świadczenia otrzymują w macierzystej szkole. Czy taki zapis jest słuszny?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w BIPie szkoły muszą znajdować się zarządzenia dyrektora?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy liczyć godzinę lekcyjną nauczycielowi języka angielskiego w przedszkolu: 45 minut, czy 60 minut? Etat ma on w szkole podstawowej - 18 godzin, a w przedszkolu realizuje nadgodziny.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje wzór wniosku dopuszczającego przez dyrektora podręcznik do szkoły podstawowej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak wdrożyć nowe przepisy - procedury RODO w Publicznych Szkołach Podstawowych.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe