Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Rodzic powracający po trzech latach z Niemiec do Polski chce od nowego roku szkolnego zapisać swoje dzieci do kl. VI szkoły podstawowej i do klasy I gimnazjum. Z rozmów z matką wynika, że dziecko z klasy VI nie otrzyma promocji do klasy programowo wyższej. Do której klasy należy przyjąć dziecko jeżeli nie otrzyma promocji? Jakie dokumenty jest zobowiązany przedłożyć rodzic w szkole? Czy dokumenty w tym świadectwo muszą być przetłumaczone?
Rozporządzenie określa: 1) warunki i tryb przyjmowania do publicznych przedszkoli, szkół, w tym szkół artystycznych, zakładów kształcenia nauczycieli, placówek oraz na kształcenie ustawiczne w formie kwalifikacyjnych kursów zawodowych osób niebędących obywatelami polskimi oraz obywateli polskich, którzy pobierali naukę w szkołach funkcjonujących w systemach oświaty innych państw, a także rodzaje dokumentów potwierdzających poziom wykształcenia i stan zdrowia tych osób oraz sposób kwalifikowania do odpowiedniej klasy lub na odpowiedni semestr; 2) sposób organizacji dodatkowej nauki języka polskiego, dodatkowych zajęć wyrównawczych w zakresie przedmiotów nauczania oraz nauki języka i kultury kraju pochodzenia, o których mowa w ustawie; 3) wysokość stypendium dla osób, o których mowa w ustawie, oraz przypadki, w których stypendium może być obniżone lub zawieszone. Jeżeli uczeń przybywający z zagranicy nie może przedłożyć dokumentów, zostaje zakwalifikowany do odpowiedniej klasy lub na odpowiedni semestr oraz przyjęty do publicznej szkoły lub publicznej placówki na podstawie rozmowy kwalifikacyjnej. Stosuje się. Termin rozmowy kwalifikacyjnej ustala dyrektor szkoły lub placówki. Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza dyrektor szkoły lub placówki, z udziałem, w razie potrzeby, nauczyciela lub nauczycieli. W przypadku ucznia przybywającego z zagranicy, który nie zna języka polskiego, rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza się w języku obcym, którym posługuje się uczeń przybywający z zagranicy. W razie potrzeby należy zapewnić w rozmowie kwalifikacyjnej udział osoby władającej językiem obcym, którym posługuje się uczeń przybywający z zagranicy. Uczeń przybywający z zagranicy jest kwalifikowany do odpowiedniej klasy oraz przyjmowany do: klas II–VI publicznej szkoły podstawowej oraz gimnazjum którym ustalono obwód, właściwy ze względu na miejsce zamieszkania ucznia – z urzędu oraz na podstawie dokumentów.Ucznia przyjmuje dyrektor na pisemny na wniosek rodziców. Oznacza to, że ucznia kwalifikuje się na podstawie dokumentów lub/i rozmowy kwalifikacyjnej. Brak promocji potwierdzonej dokumentami oznacza powtórzenie klasy.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 2 stycznia 2015 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania do publicznych przedszkoli, szkół i placówek osób niebędących obywatelami polskimi oraz obywateli polskich, którzy pobierali naukę w szkołachfunkcjonujących w systemach oświaty innych państw, a także organizacji dodatkowej nauki języka polskiego, dodatkowych zajęć wyrównawczych oraz nauki języka i kultury kraju pochodzenia, w szczególności § 4–8, § 10, § 11 i § 13–16.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o wyjaśnienie w sprawie wydłużonych etapów edukacyjnych w świetle rozporządzenia z dnia 7.02.2012r obowiązującego od 1.09.2012r.
Czy dotyczy ono tylko uczniów, którzy w roku szkolnym 2012/2013 są w klasie 1 i 4 Szkoły Podstawowej oraz 1 Gimnazjum?
Czy dotyczy wszystkich uczniów?
czy określone w rozporządzeniu klasy, w których można wydłużyć etap są obowiązkowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy od 1 września 2015r j. angielski może prowadzić firma zatrudniona przez przedszkole- nieodpłatnie dla wszystkich dziec 3,4,5 - l. Czy dla 5-l musi być zatrudniony nauczyciel posiadający kwalifikacje do j. ang.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Standardy ochrony małoletnich w jednostkach oświatowych 2024- czy dokumenty należy opracować także do przedszkola niepublicznego? Jeśli tak, to proszę o wzór dokumentu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel wspomagający przebywa na urlopie macierzyńskim w tym czasie zatrudniłam nauczycielkę na zastępstwo. Rodzic przyszedł z pismem aby zastępujący nauczyciel kontynuował pracę z jej niepełnosprawnym w stopniu umiarkowanym dzieckiem. Nauczyciel, który przebywa na macierzyńskim ma umowę na czas nieokreślony i bardzo dobrze wywiązywał się z powierzonych zadań. Jak się zachować w takiej sytuacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W czasie dokonywania korekty przy zapisie oceny końcoworocznej (małe okienko) nauczyciel znowu popełnił omyłkę pisarską. Tak więc należny dokonać poprawę poprawy a na to nie ma miejsca. O estetyce nie wspomnę. Co w takim przypadku zrobić, w jaki sposób dokonać poprawnego zapisu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe