Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Stowarzyszenie prowadzi niepubliczną szkołę podstawową. Z dniem 1 września 2017 zgodnie z reformą dotychczasowa sześcioletnia szkoła podstawowa stanie się ośmioletnią szkołą podstawową. Kto powinien przekształcić w ośmioletnią szkołę? Gmina czy stowarzyszenie, podejmując stosowną uchwałę?
Przekształcenie szkoły podstawowej sześcioletniej w ośmioletnią następuje z mocy prawa z dniem 1 września 2017 r. bez podejmowania uchwały o tym przekształceniu przez organ prowadzący szkołę, ani organ prowadzący ewidencję szkół niepublicznych (art. 117 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60). Stowarzyszenie jako organ prowadzący powinno jedynie na podstawie art. 125 ust. 1 PWuPO do dnia 30 czerwca 2017 r. złożyć w gminnej ewidencji dokumenty: wykaz nauczycieli przewidzianych do zatrudnienia w niepublicznej ośmioletniej szkole podstawowej, zawierający imiona i nazwiska nauczycieli oraz informację o ich kwalifikacjach; statut niepublicznej ośmioletniej szkoły podstawowej, dostosowany do przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59; zobowiązanie do przestrzegania wymagań dla szkół niepublicznych z uprawnieniami szkoły publicznej, określonych w art. 14 ust. 3 PO; informację o miejscu prowadzenia szkoły; zobowiązanie do zapewnienia warunków lokalowych umożliwiających prowadzenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz realizację innych zadań statutowych; zobowiązanie do zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zapisy do kl.I zgodnie z regulaminem zostały zakończone 31.03.2014r. Rodzic uważa, że nawet w sierpniu może przyjść i zapisać dziecko 6-letnie z drugiego półrocza do kl.I. Czy ma rację? Nadmieniam, że ilość zapisanych dzieci ma wpływ na ilość oddziałów,arkusz organizacyjny muszę przygotować do końca kwietnia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak wygląda procedura powołania i odwołania wicedyrektora szkoły na podstawie obowiązujących przepisów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy 24.06.2011 r należy uwzględnić jako dzień wolny od zajęć lekcyjnych w szkole podstawowej w ramach 6 dni wynikających z ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ 1) z dnia 5 października 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie organizacji roku szkolnego Podobne pytanie dotyczy obchodów DNIA PATRONA, DNIA DZIECKA?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w związku z wejściem w życie ustawy Prawo Oświatowe z 14 grudnia 2016 roku nadal obowiązująca jest również ustawa o systemie oświaty z 1991 z późniejszymi zmianami? Czy tylko Prawo oświatowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o interpretację art. 16 pkt 3 ustawy o systemie oświaty: Jako dyrektor szkoły, do której zostało przyjęte w wyniku rekrutacji dziecko spoza obwodu szkolnego na wniosek rodziców wydałem decyzję o odroczeniu obowiązku szkolnego - zgodnie z opinią PPP. Rekrutacja przeprowadzona w kwietniu 2015, a wniosek rodziców wpłynął w okresie wakacyjnym. Dyrektor sąsiedniej szkoły, w obwodzie którego mieszka dziecko twierdzi, że podjąłem decyzję niezgodnie z art. 16 ustawy o systemie oświaty. Czy słusznie????
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe