Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Szkoła ponadpodstawowa feryjna. Czy można skrócić lekcje zdalne do 30 min. (nauczanie indywidualne)? Jeżeli tak, to proszę o podstawę prawną.
Nie ma wyraźnej podstawy prawnej do skrócenia zajęć nauczania indywidualnego do 30 minut. Na podstawie § 13a pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz.U. z 2017 r., poz. 1616 ze zm.) w roku szkolnym 2020/2021 zajęcia indywidualnego nauczania mogą być prowadzone przez nauczyciela lub nauczycieli, na wniosek rodziców dziecka lub ucznia albo pełnoletniego ucznia, w indywidualnym kontakcie z dzieckiem lub uczniem. Jednocześnie żaden przepis ww. rozporządzenia nie odsyła do rozwiązań stosowanych przez dyrektorów w czasie zawieszenia stacjonarnych zajęć dla uczniów uczęszczających do szkół, zgodnie z którymi godzina lekcyjna zajęć edukacyjnych prowadzonych przez nauczyciela z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu realizacji tych zajęć trwa 45 minut, a w uzasadnionych przypadkach dyrektor jednostki systemu oświaty może dopuścić prowadzenie tych zajęć w czasie nie krótszym niż 30 minut i nie dłuższym niż 60 minut - § 1a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r., poz. 493 ze zm.). W związku z tym nadal pojedyncze zajęcia nauczania indywidualnego muszą trwać 45 minut, natomiast można je podzielić, np. część on-line 30 minut i pozostałe 15 minut zajęć realizowanych inaczej – np. praca ucznia nad zadaniem poleconym przez nauczyciela bez ekranu komputera, ale z zapewnieniem możliwości – w razie potrzeby – indywidualnego kontaktu ucznia z nauczycielem (telefonicznego, on-line itp.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak jest różnica pomiędzy zajęciami z wczesnego wspomagania i zajęciami rewalidacyjnymi? Mamy w przedszkolu dziecko z autyzmem i realizujemy z nim 2 obowiązkowe godziny zajęć rewalidacyjnych. Czy w ramach wczesnego wspomagania powinny być jakieś inne zajęcia? Jeśli tak, to w jakim wymiarze?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytania dotyczą wypełniania świadectwa uczniom szkoły podstawowej.
1. Czy dobrze rozumiem, że uczniom kl. IV i VII wpisujemy w rubryce "Inne zajęcia" zajęcia z wych. do życia w rodzinie?
2. Co z uczniami z powyższych klas, którzy nie chcieli chodzić na te zajęcia. Czy wpisujemy im ten przedmiot, a przy nim nie uczestniczył, czy w ogóle nie wpisujemy tego przedmiotu?
3. Co z uczniami kl. V i VI? Czy wpisujemy im i gdzie ten przedmiot? Co z dziećmi, które nie chciały chodzić na ten przedmiot?
4. Jaki i czy w ogóle wpisujemy uczniom kl. V i VI symbol przy obowiązkowym j. angielskim? Bardzo proszę o szybką odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W moim zespole szkół są następujące szkoły: liceum ogólnokształcące, technikum, branżowa szkoła I stopnia. Posiadamy również internat i kształcimy dorosłych na kwalifikacyjnych kursach zawodowych.
Czy w związku z tym tworzymy statut (oprócz liceum, technikum i branżowej szkoły I stopnia - każda szkoła ma osobny statut), także dla internatu i dla KKZ (kształcenie dorosłych)?
Czy program profilaktyczno-wychowawczy jest jeden dla całego zespołu szkół czy osobny dla każdej szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1. Czy w Ośrodku Rewalidacyjno - Wychowawczym powierza się funkcję wychowawcy grupy, za który otrzymuje dodatek za wychowawstwo?
2. Czy wychowawcy pracującemu w ORW należy się dodatek za trudne i uciążliwe warunki pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dziekuję za odpowiedź w sprawie religii i (niestety) bedzie ciąg dalszy moich pytań. Czy mogę ten problem rozwiązać następująco:otóż nauczyciel realizuje pensum 22 i godziny ponadwymiarowe wynikające z organizacji(3). W czasie przeznaczonym na religię ma tzw. "okienko" i odpowiednio mniej godzin ponadwymiarowych. Religia zmniejszy liczbę godzin ponadwymiarowych, a pensum bedzie realizowane zgodnie z KN.
Katecheta zatrudniony jest na odpowiednią część etatu i przychodzi tylko na zajęcia religii. Nie bedzie więc sytuacji, że dwóch nauczycieli pracuje jednocześnie w tej samej klasie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe