Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń gimnazjum realizuje obowiazek szkolny w ORW. Czy szkoła - gimnazjum- wydaje świadectwo takiemu uczniowi?
Tak. Dziecko spełniające obowiązek szkolny lub obowiązek nauki w tej formie otrzymuje świadectwo ukończenia poszczególnych klasy/ukończenia tej szkoły. Zgodnie z przepisami rozporządzenia klasyfikacja roczna uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych z zajęć edukacyjnych określonych w szkolnym planie nauczania, z uwzględnieniem ustaleń określonych w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym opracowanym dla ucznia oraz zachowania ucznia w danym roku szkolnym, a następnie ustaleniu jednej rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych i rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, które są ocenami opisowymi. O promocji ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym do klasy programowo wyższej oraz o ukończeniu szkoły (na zakończenie klasy programowo najwyższej) postanawia rada pedagogiczna szkoły, uwzględniając specyfikę kształcenia tego ucznia, w porozumieniu z rodzicami. W związku z tym dyrektor ośrodka rewalidacyjno-wychowawczego przekazuje dyrektorowi odpowiednio publicznej lub niepublicznej szkoły podstawowej, gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej, który wydał decyzję o realizacji przez ucznia obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą, dokumentację potwierdzającą realizację podstawy programowej kształcenia ogólnego przez uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor szkoły policealnej prowadzącej kształcenie zawodowe ustalając zawody, w których kształci szkoła stosuje art. 68 ust. 7 pkt 1 i 2 w brzmieniu nadanym ustawą z 22 listopada 2018 r. o zmianie ustawy - Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw? We wniosku znajdującym się na stronie internetowej Wojewódzkiej Rady Rynku Pracy w Rzeszowie dotyczącym opinii, o której mowa w art.68 ust. 7 pkt 1 nie wyszczególniono szkoły policealnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile powinna trwać (jak długo) 1 godzina zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z orzeczeniem o kształceniu specjalnym? Orzeczenie wydane jest przed 1.09.2017 r.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o interpretację art. 16 pkt 3 ustawy o systemie oświaty: Jako dyrektor szkoły, do której zostało przyjęte w wyniku rekrutacji dziecko spoza obwodu szkolnego na wniosek rodziców wydałem decyzję o odroczeniu obowiązku szkolnego - zgodnie z opinią PPP. Rekrutacja przeprowadzona w kwietniu 2015, a wniosek rodziców wpłynął w okresie wakacyjnym. Dyrektor sąsiedniej szkoły, w obwodzie którego mieszka dziecko twierdzi, że podjąłem decyzję niezgodnie z art. 16 ustawy o systemie oświaty. Czy słusznie????
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który rozpoczął staż na nauczyciela kontraktowego dobywa staż 9 miesięcy -a jak się to zmieniło od 1 stycznia 2018 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Proszę o wskazówkę, jak powinien wyglądać regulamin rady pedagogicznej dla zespołu szkół (sp z oddziałami przedszkolnymi i gimnazjum). W zespole każda rada zachowuje odrębność. Zebrania odbywają się z w zależności od potrzeb; raz spotyka się tylko rada sp, innym razem tylko gimnazjum, a czasem obydwie rady jednocześnie, np w sierpniu, gdy odbywa się przydział zajęć, bo liczna grupa nauczycieli łączy etat w obydwu szkołach. Jak to uwzględnić w regulaminie rady? Czy to mają być odrębne regulaminy dla sp i gimnazjum? Czy można nazwać regulaminem Zespołu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe