Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń klasy 8 powtarza klasę. Jego mama zdecydowała, że uczeń nie będzie w tym roku szkolnym uczęszczał na lekcje religii. Co pojawi się na świadectwie ucznia? Czy będzie to ocena z poprzedniej klasy 8, skoro zrealizował już te same zajęcia z religii w roku ubiegłym, czy też pojawi się kreska, ponieważ uczeń nie został w tym roku oceniony?
Na podstawie ust. 13 pkt 1 załącznika nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2019 r., poz. 1700) na świadectwie szkolnym promocyjnym i na świadectwie ukończenia szkoły, w miejscu przeznaczonym na wpisanie ocen klasyfikacyjnych z religii/etyki, wpisuje się poziomą kreskę, jeżeli uczeń nie uczęszczał na żadne z tych zajęć. Należy uznać, że regulacja ta ma zastosowanie, gdy w ostatnim roku nauki uczeń nie uzyskał oceny klasyfikacyjnej z religii z powodu rezygnacji z zajęć.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w szkole podstawowej może funkcjonować sklepik szkolny prowadzony przez uczniów pod nadzorem nauczyciela? Uzyskane fundusze gromadzone byłyby na książeczce SKO, z przeznaczeniem na wsparcie szkolnych wycieczek i konkursów. Czy ewentualnie taką działalność można powierzyć Radzie Rodziców?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy Rada Pedagogiczna musi podjąć uchwałę w sprawie zatwierdzenia programu wewnątrzszkolnego doradztwa zawodowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Stowarzyszenie prowadzi szkołę podstawową na co otrzymuje dotację od gminy. W ramach tej dotacji otrzymuje również dotację na indywidualne zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze z dzieckiem upośledzonym w stopniu głębokim. Czy dotacja na to dziecko otrzymana w roku 2018 może być rozliczona w ramach całej dotacji otrzymanej przez stowarzyszenie na prowadzenie szkoły ? ( część środków z dotacji na zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze wykorzystywana była na pokrycie bieżących wydatków szkoły).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z prośbą o podanie informacji, czy prowadzone są prace legislacyjne, organizacyjne w kierunku ustalenia, czy doprecyzowania zapisów w zakresie wypłacania dodatków za warunki pracy – uciążliwe i trudne, w związku z czasowym ograniczeniem funkcjonowaniem szkół z racji sytuacji zagrożenia epidemiologicznego.
Moje pytanie, jak Dyrektora Szkoły Specjalnej, wynika z systematycznie napływających pism ze strony nauczycieli, jak i z ramienia ZNP w tym temacie, poddających pod dyskusję zaistniały związek przyczynowo – skutkowy tj. brak bezpośredniej, fizycznej pracy z uczniem wobec braku podstawy prawnej.
Uważam, że istnieje prawdopodobieństwo wystąpienia jednoosobowego lub zbiorowego pozwu nauczycieli do sądu pracy w tym zakresie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z prośbą o odpowiedź na pytanie dotyczące organizacji zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci w szkole podstawowej. Czy pomoc taka może być udzielana podczas np. lekcji edukacji zintegrowanej, a więc zajęć obowiązkowych dla dziecka? Inaczej: czy zajęcia z logopedą lub psychologiem mogą odbywać się podczas, gdy pozostała część klasy ma lekcje obowiązkowe np. z edukacji zintegrowanej? Dziecko wychodząc z klasy nie realizuje podstawy programowej, czy nauczyciel powinien wtedy mieć oddzielne lekcje z tym dzieckiem, aby nadrobić materiał?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe