Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2021/2022
- Wzory dokumentów kontrolnych 2021/2022
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2020/2021
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń klasy VI w związku z poważną chorobą w okresie od 1 listopada 2009r.do 25 czerwca 2010r. objęty jest nauczaniem indywidualnym z nastepujących przedmiotów: j. polskiego,matematyki, historii, przyrody, j. angielskiego. Realizację części z przedmiotów artystycznych takich jak informatyka, muzyka uczeń zakończył w klasie piątej ( zgodnie z planem nauczania). Czy na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej można wpisać uczniowi oceny (z przedmiotu plastyka, technika), które otrzymał na I półrocza? Co w tym przypadku z przedmiotami dodatkowymi takimi jak: religia , język niemiecki, gdzie rodzice wyrazili pisemnie chęć uczestnictwa dziecka na cały etap szkoły podstawowej?
Na świadectwie ukończenia szkoły wpisuje się oceny ze wszystkich przedmiotów bez względu na to, w której klasie były realizowane. Uczeń realizuje podstawę programową ze obowiązujących przedmiotów wg planów ramowych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy po likwidacji przedszkola niepublicznego istnieje nadal możliwość kontroli wydatkowanej dotacji? Jeśli tak, to przez kogo i w jakim okresie czasu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący zamierza utworzyć szkołę podstawową w budynku istniejącego gimnazjum, a gimnazjum przekształcić w zespół szkół. Powodem takiej decyzji jest dwuzmianowość w istniejących już placówkach oraz prognozy demograficzne, rozwój miasta i gminy. Gimnazjum ma odpowiednią bazę- dawniej była to szkoła podstawowa, klasy dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej znajdują się w wydzielonej części szkoły. Koncepcja utworzenia SP zakłada, że nabór do niej prowadzony na rok szkolny 2016/2017 odbywałby się na zasadach dobrowolności i tylko do klas pierwszych. Rekrutacja na podstawie obwodu odbywałaby się dopiero od kolejnego roku szkolnego i obejmowałaby tylko klasy pierwsze. Czyli szkoła podstawowa tworzona byłaby od edukacji wczesnoszkolnej, a dzieci w starszych klas, uczęszczające już do szkół podstawowych, kontynuowałby w nich naukę. Proszę o odpowiedź, jakie terminy obowiązują organ prowadzący w składaniu wniosku o opinię/zgodę do KO w takich warunkach, kiedy przekształcenie nie polega na tworzeniu zespołu szkół z placówek likwidowanych, zapis do szkoły odbywa się na zasadzie dobrowolności
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co należy wpisać w projekcie oceny pracy w pkt 7 (data dokonania oceny pracy nauczyciela), jeżeli nauczyciel miał tylko ocenę dorobku zawodowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzin wychowania fizycznego powinno być realizowane w klasie I, II i III edukacji wczesnoszkolnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy uprawnień do nauczania wiedzy o kulturze w LO. Nauczycielka ukończyła filologię polską. Obecnie ma otwarty przewód doktorski (planowana obrona grudzień 2012) w katedrze kultury i sztuki (filologiczne studia doktoranckie. Czy może uczyć od września 2012 wiedzy o kulturze ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe