Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń LO w klasie trzeciej w I semestrze miał dodatkową godzinę fizyki. W klasyfikacji śródrocznej otrzymał ocenę niedostateczną. W związku z tym ocena roczna i końcowa (na świadectwie) będzie oceną niedostateczną. Uczeń złożył deklarację maturalną. Czy ten uczeń może zdawać egzamin poprawkowy zgodnie z rozporządzeniem wyłącznie w ostatnim tygodniu sierpnia, a w związku z tym nie może przystąpić do matury, czy istnieje jakieś wyjście z sytuacji, np. wcześniejszy termin egzaminu poprawkowego? Bardzo proszę o uszczegółowienie: dlaczego ocena niedostateczna z półrocza przesądza o rocznej ocenie niedostatecznej? Przedmiot zaplanowano tylko w I semestrze. W drugim semestrze ten uczeń już nie będzie miał fizyki.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
§ 21. 1. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, uczeń, który w wyniku klasyfikacji rocznej (semestralnej) uzyskał ocenę niedostateczną z jednychalbo dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych, może zdawać egzaminpoprawkowy z tych zajęć.
2. Egzamin poprawkowy składa się z części pisemnej oraz części ustnej,z wyjątkiem egzaminu z plastyki, muzyki, zajęć artystycznych, techniki, zajęć technicznych, informatyki, technologii informacyjnej, zajęć komputerowych oraz wychowania fizycznego, z których egzamin ma przede wszystkim formę zadań praktycznych.
3. W szkole prowadzącej kształcenie zawodowe egzamin poprawkowy z zajęć praktycznych, zajęć laboratoryjnych i innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, których programy nauczania przewidują prowadzenie ćwiczeń (doświadczeń), ma formę zadań praktycznych.
4. Termin egzaminu poprawkowego wyznacza dyrektor szkoły do dniazakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych.
Egzamin poprawkowy przeprowadza się w ostatnim tygodniu ferii letnich, a w szkole, w której zajęcia dydaktyczno-wychowawcze kończą się w styczniu – po zakończeniu tych zajęć, nie później jednak niż do końca lutego.
Zapis z ww. rozporządzenia oznacza, że egzamin poprawkowy przeprowadza się w ostatnim tygodniu ferii letnich. Rozporządzenie nie przewiduje wyjątków.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o pomoc w konstrukcji narzędzi badawczych w zakresie ewaluacji wewnętrznej:
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej, w szczególności:
Na 1-wszym etapie edukacji:
1) doświadczenia poprzez zabawę, wykonywanie eksperymentów naukowych, eksplorację, przeprowadzanie badań, rozwiązywanie problemów
w zakresie adekwatnym do możliwości i potrzeb rozwojowych na danym etapie oraz z uwzględnieniem indywidualnych możliwości każdego dziecka,
2) umiejętności dostrzegania środowiska przyrodniczego i jego eksplorację, poznania wartości i wzajemnych powiązań składników środowiska przyrodniczego, poznanie wartości i norm, których źródłem jest zdrowy ekosystem, oraz zachowań wynikających z tych wartości, a także odkrycia przez dziecko siebie jako istotnego integralnego podmiotu tego środowiska,
Na 2-im etapie edukacji w zakresie przedmiotów przyrodniczych:
1) umiejętności planowania doświadczeń, czynnego badania, obserwacji oraz prowadzenie eksperymentów uczniowskich z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, wyciągania wniosków i komunikowanie się z innymi w ramach prowadzonych projektów.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak prawidłowo dokonać wpisu do dziennika zajęć w przedszkolu na zakończenie roku szkolnego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Do oddziału przedszkolnego (przy szkole podstawowej) uczęszczają dzieci 4,5 i 6-letnie. Czas zajęć w przedszkolu trwa 5 godzin dziennie (od 8.30 do 13.30). Czy obowiązkiem dyrektora jest zapewnienie dziecku, którego rodzice pracują, opieki do czasu ich powrotu - do godz. 16.00 (organ prowadzący przyznał tylko 5 godz. świetlicy na tydzień)? Jakie są podstawy prawne rozwiązania tej sytuacji?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Poszukuję ankiety skierowanej do nauczycieli dotyczącej oceny pracy wicedyrektora.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy należy przeprowadzać egzaminy klasyfikacyjne po I semestrze, mimo,iż ten przedmiot będzie jeszcze kontynuowany w II semestrze?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe