Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń ma Zespół Aspergera i normę intelektualną. Czy zajęcia rewalidacyjne, zalecane przez Poradnię PP może prowadzić nauczyciel bez kwalifikacji do oligofrenopedagogiki?
Zajęcia rewalidacyjne z uczniem z Zespołem Aspergera z normą intelektualną nie musi prowadzić nauczyciel oligofrenopedagog. Należy jednak pamiętać, że winien je prowadzić nauczycieli posiadający odpowiednie przygotowanie specjalistyczne do prowadzenia danego rodzaju zajęć.
Zgodnie z § 3 ust. 2 rozporządzenia MENiS z dnia 12 lutego 2002r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, w zależności od rodzaju i stopnia niepełnosprawności uczniów, prowadzi się następujące zajęcia rewalidacyjne:
- korekcyjne wad postawy,
- korygujące wady mowy (logopedyczne i logo rytmika)
- orientacji przestrzennej i poruszania się,
- nauki języka migowego lub innych alternatywnych metod komunikacji,
- inne, wynikające z programów rewalidacji np.:
- korekcyjno – kompensacyjne,
- orientacji przestrzennej,
- terapia psychologiczna.
- muzykoterapia,
- dogoterapia,
- terapia zajęciowa,
- kinezyterapia,
- hipoterapia,
- zajęcia antystresowe
- terapia integracji sensorycznej
- terapia metodą Tomatisa
- Biofeedback
Zatem - rodzaj zajęć rewalidacyjnych, które przysługują uczniowi z Zespołem Aspergera winien być określony w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego wydanym przez Zespół Orzekający Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Dopiero na tej podstawie dyrektor może przydzielić ich realizację konkretnemu nauczycielowi, który posiada kwalifikacje do ich prowadzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w wymaganiach edukacyjnych w klasach I-III należy dokonać podziału na wymagania podstawowe i ponadpodstawowe, czy też należy uwzględnić podział: wymagania konieczne, podstawowe, rozszerzające, dopełniające i wykraczające. Czy są przepisy prawne regulujące tę kwestię? Czy powyższy podział należy zamieszczać w rozkładach materiałów?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w statucie szkoły podstawowej muszą znaleźć się szczegółowe warunki, kryteria i sposób oceniania wewnątrzszkolnego uczniów(wewnątrzszkolne zasady oceniania), czy może to być oddzielny dokument?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W ramowym planie nauczania dla branżowej szkoły I stopnia ujęte są poza obowiązkowymi zajęciami edukacyjnymi i zajęciami z wychowawcą godziny do dyspozycji dyrektora szkoły w liczbie 3 godzin w cyklu nauczania.
Pytanie:
Czy ww. 3 godz. należy obowiązkowo wykorzystać w podanej liczbie? Czy może to być 1 godz. lub 2 godz. w cyklu nauczania?
Czy ww. 3 godz. do dyspozycji dyrektora można wykorzystać tylko na przedmioty zawodowe teoretyczne lub praktyczne, czy także na ogólnokształcące?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Czy nauczyciel musi odrobić godzinę karcianą, jeżeli wypada w dniu rekolekcji i uczniowie wtedy nie mają zajęć lekcyjnych.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy zgodnie z obowiązującymi przepisami dyrektor szkoły przedstawia tylko raz w terminie do 31 sierpnia wyniki i wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego? Czyli nie ma obowiązku przedstawiania sprawozdania z realizacji nadzoru pedagogicznego po I okresie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe