Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczennica będąca w ciąży w klasie II gimnazjum niedługo urodzi dziecko. Jakie prawa przysługują jej po jego urodzeniu? Czy może i po jakim czasie od porodu mieć nadal nauczanie indywidualne? Dodam, że rodzi w maju, a orzeczenie o indywidualnym nauczaniu ma tylko do końca tego roku szkolnego.
Nauczanie indywidualne może mieć przyznane uczennica na okres ustalony w orzeczeniu (nowy dokument). Uczennica jest objęta obowiązkiem szkolnym, dlatego szkoła ma obowiązek udzielić uczennicy w ciąży urlopu oraz innej pomocy niezbędnej do ukończenia przez nią edukacji, w miarę możliwości nie powodując opóźnień w zaliczaniu przedmiotów. Jeżeli ciąża, poród lub połóg powoduje niemożliwość zaliczenia w terminie egzaminów ważnych dla ciągłości nauki, szkoła zobowiązana jest do wyznaczenia dodatkowego terminu egzaminu dogodnego dla kobiety, w okresie nie dłuższym niż 6 miesięcy. Szkoła może także pomóc uczennicy uzyskać prawo do nauczania indywidualnego, jeśli istnienije taka potrzeba. Wg mojej opinii, należy we współpracy z rodzicami uczennicy opracować plan pomocy uwzględniając okres jej usprawiedliwionej absencji. Pisemne usprawiedliwienie nieobecności może być wystawione przez lekarza lub rodzica. W nauczaniu tym realizuje się obowiązkowe zajęcia edukacyjne wynikające z ramowego planu nauczania danego typu i rodzaju szkoły, dostosowane do potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia. Jednakże dyrektor szkoły, na wniosek nauczyciela prowadzącego zajęcia indywidualnego nauczania, może zezwolić na odstąpienie od realizacji niektórych treści nauczania objętych obowiązkowymi zajęciami edukacyjnymi, stosownie do możliwości psychofizycznych ucznia oraz warunków w miejscu, w którym są organizowane zajęcia indywidualnego nauczania. Wniosek ten wraz z uzasadnieniem składa się w formie pisemnej do dyrektora.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2014 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, w szczególności § 3, § 7.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy można odroczyć spełnianie obowiązku szkolnego dziecku sześcioletniemu (urodzonemu w drugim półroczu 2008r. - czyli rodzic decydował o zapisie do pierwszej klasy) tylko na podstawie wniosku rodzica z uzasadnieniem bez opinii Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej? Ustawa z dnia 24 kwietnia 2014r. o zmianie ustawy o systemie oświaty art. 16 ust. 3 i 4 mówi wyraźnie jedynie o wniosku rodzica. Natomiast ust. 4b uszczegóławia - na podstawie opinii PPP. Czy ten zapis dotyczy wszystkich dzieci sześcioletnich, czy jedynie tych, które musiały pójść do pierwszej klasy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w świetle obowiązujących przepisów rodzice dzieci sześcioletnich mają prawo do podjęcia decyzji o zakupie kart pracy oraz wyprawki dla swoich dzieci i o przekazaniu tych pomocy do przedszkola?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń nieklasyfikowany ze wszystkich przedmiotów powinien mieć wystawioną ocenę zachowania? Jeśli tak, to czy w takim przypadku powinien uzyskać negatywną ocenę zachowania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń szóstej klasy szkoły podstawowej otrzymał od kwietnia br. orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania. Ile szkoła powinna przeznaczyć mu godzin nauczania indywidualnego i na jakiej podstawie? Jak ocenić przedmioty, których szkoła nie będzie z uczniem prowadzić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń uzyskał ocenę niedostateczną z przedmiotu na koniec roku. W podaniu napisał, że chce zdawać egzamin poprawkowy na ocenę dopuszczającą, wymagania dostał na ocenę dopuszczającą. Ile procentowo musi uzyskać punktowo, żeby zaliczyć egzamin. A jeśli uczeń nie poda oceny w podaniu, to czy jeśli napisze egzamin na ocenę bardzo dobrą, to czy na świadectwie ma mieć ocenę bardzo dobrą.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe