Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uprzejmie proszę o ocenę: W przedszkolu niepublicznym od dwóch miesięcy jest chłopiec 4-letni, duży, mocno zbudowany i bardzo agresywny. Został pokierowany do Poradni PP, jest w trakcie badań. Chłopiec w kontakcie 1:1 z dorosłym jest spokojny, współpracuje, ale wśród rówieśników stwarza ogromne zagrożenie. Nauczycielka nie jest w stanie uchronić pozostałych dzieci przed nagłymi atakami- kopie, popycha na ścianę, przewraca na podłogę, uderza pięścią w brzuch itp. Codziennie wychodząc pyta z nadzieją "byłem grzeczny?", nie rozumie, że coś było źle, jakby w ogóle to nie miało miejsca. Zamierzam zawiesić dziecko do czasu postawienia diagnozy. Boję się o bezpieczeństwo pozostałych dzieci. Rodzice są bezsilni, współpracują. Czy mogę tak postąpić?
Ustawa o systemie oświaty nie daje podstaw, by dyrektor „zawiesił” uczęszczanie dziecka do przedszkola do czasu wykonania badań specjalistycznych w PPP. Obowiązkiem dyrektora jest natomiast zadbanie, by dziecku i rodzicom została udzielona – za ich zgodą – odpowiednia pomoc psychologiczno-pedagogiczna, w którą zaangażowani będą zarówno specjaliści, jak i rodzice. Wskazane byłoby objęcie taką pomocą również nauczycielki, głównie w kwestii radzenia sobie z agresywnymi zachowaniami dzieci.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uprzejmie proszę o potwierdzenie, że zgodnie z nowymi przepisami klasy V i VI NIE BĘDĄ MIAŁY w roku szkolnym 2017/2018 takich przedmiotów jak biologia, chemia, fizyka i geografia, zgodnie z logiką, że nowa podstawa obowiązuje w klasach I, IV i VII.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy poradnia psychologiczno-pedagogiczna może wystawić opinię uczniowi szkoły ponadgimnazjalnej (kl. III technikum) tylko na wniosek rodzica, bez opinii szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzę niepubliczną szkołę z oddziałami integracyjnymi, obecnie w 7 klasie mamy ucznia z niepełnosprawnością sprzężoną: niepełnosprawność ruchowa, intelektualna w stopniu lekkim, niedosłuch. Uczeń nie mówi, porozumiewa się przy użyciu piktogramów. Czy mam możliwość zwolnienia tego ucznia z zajęć z doradztwa zawodowego, czy jest to konieczne aby uczęszczał na tego rodzaju zajęcia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie związane z wpisywaniem ocen na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej (8-letniej) uczniom, którzy "wrócili" do nas z gimnazjum w związku z niepromowaniem. Co z ocenami z techniki i przyrody, czyli z przedmiotów, które miał w 6-letniej szkole podstawowej? Czy wpisywać je na świadectwo 8-letniej szkoły podstawowej? Jeśli tak, to na jakiej podstawie (w nowym arkuszu ocen ich nie ma i ci uczniowie już dostali świadectwo ukończenia szkoły 6-letniej, gdzie te oceny były)? A jeśli nie, to wychodzi na to, że uczniowie tej samej klasy będą mieli różne świadectwa, z różną liczbą przedmiotów (średnia itd). Poza tym, co z rekrutacją do szkoły średniej? Mają wtedy zanieść dwa świadectwa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy promocji ucznia kl. III do kl. IV szkoły podstawowej. Jakie przepisy regulują brak promocji? Czy potrzebna jest opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej itp.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe