Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uprzejmie proszę o pomoc dot. podstawy prawnej (Karta N-la i rozporządzenie w sprawie awansu n-li), na które należy powołać się przy sporządzaniu oceny dorobku zawodowego dla na-la ubiegającego się o awans na stopień n-la mianowanego wg przepisów przejściowych?
Przy sporządzaniu oceny dorobku zawodowego dla nauczyciela ubiegającego się o awans na stopień n-la mianowanego wg przepisów przejściowych należy powołać się na:
1) art. 9c - ustawy z 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2021 r. poz. 1762 ze zm. w 2022 r. poz. 935, poz. 1116, poz. 1700) – w brzmieniu do 31 sierpnia 2022 r.,
2) art. 10 - ustawy z 5 sierpnia 2022 r. o zmianie ustawy – Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1730 ze zm. w 2023 r. poz. 1672) - przepisy przejściowe,
3) rozporządzenie MEN z 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli – (Dz. U. z 2020 r. poz. 2200).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od dwóch tygodni po zadaniu pytania ekspertowi nie otrzymałem odpowiedzi.
PSSP w Ochodzach.22.08.2020
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Czy w momencie uzyskania awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego umowa na czas określony automatycznie przekształca się na czas nieokreślony czy czekamy do końca umowy?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z uprzejmą prośbę w sprawie awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego i mianowanego. Zależy mi wszelkiej dokumentacji jaką ma przygotować dyrektor placówki (wniosek o postępowanie egzaminacyjne).
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Witam, Szkoła feryjna
Pyt.1
Nauczyciel mianowany rozpoczął awans na stopień nauczyciela dyplomowanego w szkole w dniu 01.09.2017 r., który trwał do 31.08.2019 r.(tj. 2 lata). Następnie zmienił zatrudnienie i od 01.09.2019 r. pracuje w drugiej szkole. Wniosek o kontynuację stażu ZŁOŻYŁ 11.09.2019 r.
Kiedy nauczyciel kończy staż? Od jakiej daty liczy się kontynuację stażu (tj. 9 m-cy)
Pyt. 2
Jeżeli staż nauczyciela na stopień nauczyciela dyplomowanego czy mianowanego dyrektor szkoły przeliczy za długo np 2 lata 9 m-cy i 10 dni, czy jest to uchybienie prawne? Jakie konsekwencje?
Pozdrawiam
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczące procedury awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego.
Kontekst:
Szkoła jest placówką niepubliczną (prywatną) o uprawnieniach szkoły publicznej. Organem prowadzącym jest osoba fizyczna, która jednocześnie pełni funkcję dyrektora szkoły. W szkole ponadto zatrudniony jest dyrektor ds. pedagogicznych. Nadmieniam, iż dyrektor główny i dyrektor ds. pedagogicznych są małżeństwem. Dyrektor główny prowadzi własną działalność gospodarczą, a dyrektor ds. pedagogicznych zatrudniony jest na etacie.
Pytania:
1. Do kogo nauczyciel składa wniosek o rozpoczęcie stażu (do dyrektora głównego, czyli jednocześnie organu prowadzącego szkołę, czy do dyrektora ds. pedagogicznych)?
2. Kto pisze ocenę dorobku zawodowego (dyrektor główny, czyli jednocześnie organ prowadzący szkołę, czy dyrektor ds. pedagogicznych)?
3. Do kogo zwraca się nauczyciel o podjęcie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego (do dyrektora głównego, czyli jednocześnie organu prowadzącego szkołę, czy do dyrektora ds. pedagogicznych)?
4. Jak interpretować skład komisji? 4a. Organ prowadzący (czyli osoba fizyczna, która jest jednocześnie głównym dyrektorem); 4b. Dyrektor – dyrektor ds. pedagogicznych czy dyrektor główny (i jednocześnie organ prowadzący)
5. Czy dyrektor główny może występować jednocześnie jako organ prowadzący szkołę i jako dyrektor w komisji? Czy zasadne jest przekazanie uprawnień do prowadzenia awansu zawodowego nauczycieli dyrektorowi ds. pedagogicznych? Wówczas dyrektor główny występowałby jako organ prowadzący szkołę. Proszę również o informację, który wzór aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego należy wykorzystać – 4A, 5, 6 czy 8?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe