Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Utworzyłam w szkole podstawowej oddział integracyjny (klasa czwarta, 14 uczniów w tym 4 dzieci z orzeczeniem). Jakie powinnam mieć dokumenty, zapisy w statucie? Czy powinnam podzielić uczniów na grupy: na informatyce i j. angielskim? Proszę o zapisy dotyczące organizacji oddziału integracyjnego zgodnie z przepisami.
Przede wszystkim w placówce oświatowej, w której wprowadzono oddziały integracyjne należałoby wprowadzić regulamin funkcjonowania oddziałów integracyjnych. Regulamin winien określać cele powołania takich oddziałów, zasady rekrutacji, organizację procesu dydaktyczno- wychowawczego. Warto także sięgnąć do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. 2014, poz.1170) – zgodnie z § 13 szkołą prowadzi dzienniki innych zajęć niż zajęcia wpisywane odpowiednio do dziennika zajęć szkoły, jeżeli jest to uzasadnione koniecznością dokumentowania przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej, w szczególności zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz zajęć opiekuńczych i wychowawczych wynikających z potrzeb i zainteresowań uczniów, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela.
Ponadto zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (dz. U. 2001, poz. 624), wskazuje, jakie należy sformułowania umieścić w statucie szkoły, w przypadku utworzenia oddziału integracyjnego.
§ 1. 1. Statut publicznej szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży, zwanej dalej "szkołą", określa nazwę szkoły. Nazwa szkoły zawiera:
1) określenie "Szkoła Podstawowa", a w przypadku szkoły ogólnodostępnej z oddziałami integracyjnymi - odpowiednio określenie "Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi",
§ 2. 1. Statut szkoły określa w szczególności:
5) (…) oddziałów integracyjnych, jeżeli szkoła takie oddziały lub nauczanie prowadzi,
§ 5. 1. Podstawową jednostką organizacyjną szkoły jest oddział.
2. Liczba uczniów w oddziale szkoły integracyjnej oraz w oddziale integracyjnym w szkole ogólnodostępnej powinna wynosić od 15 do 20, w tym od 3 do 5 uczniów niepełnosprawnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczycielowi zatrudnionemu w niepełnym wymiarze godzin przysługuje urlop dla poratowania zdrowia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy niepubliczna poradnia psychologiczno-pedagogiczna musi realizować zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze oraz wczesnego wspomagania rozwoju w okresie wakacji, a jeśli nie musi to czy należy się za okres wakacji wówczas jej dotacja?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzin z religii przysługuje uczniom w szkole podstawowej, a ile w gimnazjum? Mowa o uczniach niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaką adnotację o nauczaniu języka wpisujemy w klasach 1-3 SP. Uczniowie rozpoczynają naukę języka angielskiego w klasie pierwszej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są obowiązki nauczyciela wspomagającego, który pracuje w przedszkolu ogólnodostępnym na cały etat /25godz? Czy wypracowuje 40 godz. jak nauczyciel wychowawca? Chodzi o takie sytuacje jak pozostanie dłużej w pracy, kiedy jest organizowana uroczystość lub wycieczka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe