Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W dniu 09.11.2016r. o godz.13:43 zadałam pytanie, w jakim języku zapisywać tematy lekcji z języka obcego w dzienniku. Otrzymałam odpowiedź, że nauczyciel powinien mieć pełną wiedzę związaną z wykonywaniem zawodu. Jednak w tym przypadku nauczyciel ma dylemat i dlatego zadałam pytanie do eksperta.
Przepisy prawa oświatowego nie regulują szczegółów pracy szkoły. Oznacza to, że w ramach pełnionego nadzoru pedagogicznego dyrektor może wprowadzić zasady obowiązujące przy formułowaniu tematów jeśli uznaje, że jest taka potrzeba lub konieczność. Są to zatem kompetencje dyrektora. Wg mojej opinii każdy temat lekcji powinien być sformułowany w sposób jasny, rzeczowy, informujący jednocześnie o realizacji głównego celu lekcji (z podstaw programowych). Jeśli chodzi o języki obce – temat powinien być zapisany w języku polskim, o ile jest to możliwe, bowiem pewne formuły – idiomy nie da się przetłumaczyć na język polski (jest specyfiką danego języka lub przedmiotu).
Podstawa prawna: Karta Nauczyciela ustawa z dnia 26.01.1982 r. (ze zm.), w szczególności art. 6.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W klasie I mamy ucznia z rozpoznanym autyzmem atypowym. Czy można dla niego przydzielić nauczyciela współorganizującego kształcenie (par. 7.2 pkt 1 rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia...), czy też tylko i wyłącznie asystenta nauczyciela (par. 7.2 pkt 2). Wizytator odrzucił pierwszą opcję, natomiast organ prowadzący nie miał nic przeciwko temu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy terapeuta (inny niż terapeuta pedagogiczny prowadzący zajęcia korekcyjno-kompensacyjne) np. terapeuta żywienia, terapeuta wzroku czy hipoterapeuta, terapeuta SI pracujący z dzieckiem objętym kształceniem specjalnym musi posiadać wykształcenie pedagogiczne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń klasy VII szkoły publicznej posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (upośledzenie lekkie) jest zwolniony z nauki drugiego języka? Jeżeli takie zwolnienie mu przysługuje, to jakie ma mieć zajęcia w czasie, gdy jego oddział ma zajęcia z drugiego języka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chciałam się zapytać jaka powinna być podstawa prawna w statucie szkoły oraz przedszkola?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel przyrody, który ukończył kurs kwalifikacyjny,może prowadzić zajęcia z WDŻ w kl. V i VI?.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe